Langkawi - perła w koronie Malezji

AktualnościWiadomości

Samochody z USA nie nadają się do sprzedaży w UE

Za pomocą nowych taryf prezydent USA Donald Trump chce zmusić UE do otwarcia się na amerykańskie marki samochodów. Eksperci jednak nie są zgodni: za słabe wyniki amerykańskich producentów samochodów w Europie nie odpowiadają bariery handlowe ani cła, ale ich modele.

„To jest wielki problem dla amerykańskich producentów: po prostu nie są w stanie sprostać gustom europejskich konsumentów” – mówi ekspert branżowy Stefan Bratzel z Centrum Zarządzania Motoryzacją w Bergisch Gladbach. „Tak naprawdę nie mają nic do zaoferowania, co mogłoby zapewnić nam większy udział w rynku”.

Jedynym wyjątkiem jest Tesla – dodaje Bratzel. „Ale Tesla ma teraz inne problemy”. W pierwszym kwartale sprzedaż producenta samochodów elektrycznych spadła o 13 procent. Powodem może być również rosnąca krytyka szefa Tesli i doradcy Trumpa Elona Muska.

Trump oskarża UE o nieuczciwą konkurencję

Trump uzasadnił wprowadzenie od czwartku dodatkowych ceł w wysokości 25 procent na importowane samochody stwierdzeniem, że Europa zbyt mocno się izoluje. „Jednym z powodów, dla których nakładam cła, jest to, że odbieramy im miliony samochodów – BMWVolkswagenMercedes-Benz ” – powiedział 78-latek. Jednocześnie eksport samochodów z USA do UE jest „prawie niemożliwy”.

Samochody amerykańskie za duże dla Europy

Ale to nie jest przyczyną tej nierównowagi, twierdzi ekspert branżowy Ferdinand Dudenhöffer. „Samochody z Ameryki są tutaj po prostu nie do sprzedania”. Są za duże na Europę, a zużycie paliwa jest tam o wiele za wysokie w porównaniu z lokalnymi cenami paliw. „Nie da się tu sprzedać samochodu z ośmioma cylindrami i 15 litrami paliwa”. W USA nie stanowi to problemu ze względu na ceny benzyny, ale w Europie już tak.

Najlepiej sprzedający się od lat model w USA, pick-up Ford F-150, nie jest oficjalnie oferowany w Europie, podobnie jak konkurencyjny model Ram marki Stellantis. Z drugiej strony producenci amerykańscy nie oferują żadnych konkurencyjnych samochodów małych i kompaktowych.

„Jeśli chcesz tu sprzedawać samochody, potrzebujesz modeli, których klienci również chcą” – mówi Dudenhöffer. Jednakże amerykańskim producentom nie udało się tego dotychczas osiągnąć. Według Dudenhöffera cła nie mogą tego zmienić.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Pierwszy na świecie firewall dla blockchain. Check Point i Fuse Network ochronią transakcje w Web3

AktualnościWiadomości

Polityka taryfowa powoduje spadek eksportu USA

AktualnościWiadomości

René Obermann zostanie przewodniczącym rady nadzorczej SAP

AktualnościWiadomości

Chińscy producenci podróbek luksusowych ubrań są uwikłani w wojnę handlową

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *