Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościWiadomości

Różnice między chatbotami i voicebotami

 

Coraz więcej firm inwestuje w chatboty oraz voiceboty. Czym różnią się te dwa rozwiązania technologiczne? Dlaczego opłaca się je wdrożyć? Podpowiadamy!  

Chatboty – co to takiego?

Chatboty to inteligentne programy komputerowe, które prowadzą konwersację z klientem. Ich zadaniem jest podstawowa obsługa klienta – np. odpowiadanie na zadawane pytania lub prowadzenie przez proces zakupowy.

Czym są voiceboty?

Voiceboty to także inteligentne programy komputerowe, służące do komunikacji z klientem. Ich zadaniem jest odbieranie połączeń przychodzących oraz, w niektórych przypadkach – wykonywanie połączeń wychodzących. Roboty głosowe wykonują powtarzalne zadania, zgodnie z zaprogramowanymi scenariuszami rozmów.

Czym różnią się chatboty i voiceboty?

Czym różnią się między sobą chatboty i voiceboty? Najważniejsza różnica dotyczy kanału komunikacji. Te pierwsze pracują w oparciu o język pisany – klient wpisuje komendy w wirtualnym komunikatorze i otrzymuje odpowiedzi w tej samej postaci. Natomiast voiceboty używają do obsługi klienta interfejsu głosowego – rozpoznają one ludzki głos, język oraz różne dialekty dzięki wgranym bazom danych.

Asystent Głosowy odbiera połączenie przychodzące, zamienia zadane przez klienta pytanie na tekst i następnie go analizuje. Po dopasowaniu komendy do bazy odpowiedź tekstowa jest przekształcana do postaci komunikatu głosowego i przedstawiana klientowi. Voiceboty zbierają informacje, słuchając klienta, w związku z czym wiążą się z większym wsparciem ze strony sztucznej inteligencji. Jeśli bot nie potrafi znaleźć informacji pasujących do zadanego zapytania, przełącza połączenie do odpowiedniego specjalisty, np. konsultanta infolinii.

Jakie korzyści niesie wdrożenie chat i voice-botów?

Obecnie wiele firm decyduje się na wdrożenie inteligentnych chatbotów oraz voicebotów. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ rozwiązanie to jest bardzo opłacalne. Usługa chatbot kosztuje miesięcznie mniej niż wynosi przeciętne wynagrodzenie pracownika BOK, a jej zalety to:

  • dostępność przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i co za tym idzie – lepsza obsługa i większe zadowolenie klienta;
  • możliwość zautomatyzowania wielu obszarów działalności – od tworzenia baz danych, przez sprzedaż, po infolinię i BOK – w efekcie firma może się rozwijać i działać na jeszcze większą skalę;
  • odciążenie pracowników z monotonnych i powtarzalnych zadań;
  • pomoc w rekrutacji nowych pracowników – boty mogą prowadzić wstępną selekcję kandydatów;
  • poprawa komunikacji wewnątrz firmy, np. pomiędzy pracownikami i działem HR;
  • większa konwersja dzięki wsparciu klienta podczas procesu zakupowego;
  • większe możliwości marketingowe – budowanie zaangażowania klienta, docieranie do szerszego grona odbiorców.

Technologia chatbotów i voicebotów jest ciągle rozwijana. Rozwiązanie to niesie wiele korzyści dla przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych. Przyszłość inteligentnych programów do obsługi klienta zapowiada się świetlana – wszystko wskazuje na to, że ich popularność będzie ciągle rosnąć.

Polecane artykuły
AktualnościCovid-19Wiadomości

Jak pandemia zmieniła sposób spędzania wolnego czasu

Aktualnościhome officeWiadomości

Powrót do pracy z biura po długiej przerwie – jak nie stracić efektywności?

AktualnościWiadomości

Ceny surowców to ryzyko biznesowe numer 1

AktualnościFinanseWiadomości

W rok z lokat wyparowało 80 miliardów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: