Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościITWiadomości

Rekordowe wyniki finansowe Huawei

 

Huawei ogłosił  wyniki audytu finansowego za 2015 rok przeprowadzonego przez KPMG. Obejmował on działalność trzech grup biznesowych firmy – Carrier, Enterprise i Consumer. W ubiegłym roku wszystkie te segmenty wykazały dynamiczny wzrost, generując łącznie 395 mld CNY (60,8 mld USD) przychodu z globalnej działalności, co stanowi 37-proc. wzrost w stosunku do roku 2014. Co więcej, zysk netto Huawei wyniósł 36,9 mld CNY (5,7 mld USD) – o 33 proc.
więcej niż w roku poprzednim.

W 2015 roku trzy grupy biznesowe Huawei odnotowały znaczny wzrost. Segment Carrier wygenerował roczny przychód w wysokości 232,3 mld CNY (35,8 mld USD) – o 21 proc. większy niż w roku 2014. Do tak dobrego wyniku przyczyniła się m.in. coraz bardziej powszechna sieć 4G. Z kolei grupa Enterprise odnotowała 44-proc. wzrost, co daje łącznie 27,6 mld CNY (4,3 mld USD) rocznego przychodu. Szczególny wpływ miał na to jej szybki rozwój w sektorze bezpieczeństwa publicznego, finansów, transportu i energetyki. Jednak najlepszym wynikiem za 2015 rok może się pochwalić segment Consumer, który zwiększył swój wynik aż o 73 proc., generując roczny przychód w wysokości 129,1 mld CNY (19,9 mld USD). Jest to efekt zwiększonego zapotrzebowania konsumentów na  produkty klasy premium, a także rosnącej popularności Huawei jako marki konsumenckiej.

W ciągu ostatnich 20 lat Huawei koncentrował swoje działania wokół infrastruktury ICT, stale inwestując w badania i rozwój (B&R). W samym 2015 roku firma przeznaczyła aż 15 proc. swoich rocznych przychodów – 59,6 mld CNY (9,2 mld USD) – na rozwój tego obszaru, a w ciągu ostatniej dekady ulokowała w niego ponad 240 mld CNY (około 37 mld USD).

– Rok 2015 zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Osiągnęliśmy stabilny przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej, zwiększyliśmy dostępność funduszy, jak i skuteczność kontroli ryzyka. W 2016 roku będziemy nadal skupiać się na naszych kluczowych projektach, koncentrując się na oczekiwaniach naszych klientów. Planujemy także kontynuować działania zmierzające do efektywnej transformacji sektora ICT w celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu – powiedziała Sabrina Meng, CFO, Huawei.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Kawior made in Poland

AktualnościDebata ManageraWiadomości

ERP na miarę XXI w.

AktualnościWiadomości

Kierunki rozwoju ERP

AktualnościWiadomości

Biznes potrzebuje AI

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: