BMW podobnie jak konkurenci Mercedes i Audi zanotowało nowy rekord sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Od stycznia do marca wyjechało z salonów i fabryki do klientów 526.669 samochodów trzech marek BMW, MINI i Rolls-Royce,co stanowi wzrost o osiem procent w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego. “To był nasz najmocniejszy kwartał w historii firmy, a nam udało się zwiększyć sprzedaż we wszystkich regionach świata”, powiedział we wtorek szef sprzedaży i marketingu BMW Ian Robertson.
Największym powodzeniem cieszyły się nowe BMW serii 2 i nowa edycja X5 SUV. Wzrosła też sprzedaż samochodów elektrycznych i3, która osiągnęła liczbę do ponad 2000 sztuk w marcu. Gorzej sprzedają się luksusowe limuzyny córki koncernu czyli Rolls-Royce, którego sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach spadła o 12,9 procent, do 781 pojazdów.
Pod samą rodzimą marką BMW sprzedało w pierwszym kwartale 451.579 sztuk czyli o 5,4 procent samochodów więcej niż rok temu.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży znalazło się Audi z liczbą 438.250 sprzedanych aut. Ogromny wzrost sprzedaży zaliczył Daimler, który sprzedał w pierwszym kwartale 429.600 pojazdów.