Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościITWiadomości

Polskie firmy przytłoczone danymi

Big Data to hasło, które od kilku lat rozgrzewa środowisko biznesowe. Analiza dużych zbiorów danych napędza innowacyjne rozwiązania wdrażane przez powstające jak grzyby po deszczu startupy, jak i graczy będących na rynku od lat. Jednak zebranie danych to jedno, a ich skutecznie wykorzystanie w rozwoju biznesu to już coś zupełnie innego. Jak firmy w Polsce radzą sobie z implementacją nowych technologii i wykorzystaniem Big Data?

Ostatnie badanie TomTom Telematics dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazuje na to, że zaledwie 16% przedsiębiorstw znad Wisły zawsze uwzględnia analizę danych w procesie podejmowania decyzji. Dla 53% firm nie jest to regułą, ale dane często wykorzystywane są na szczeblu zarządzającym. Wśród największych przeszkód w efektywnym użyciu Big Data, polscy managerowie wymieniają przede wszystkim problem ze „zbyt dużą ilością danych” (40%), którą czują się przytłoczeni. Jednak brak pomysłu na efektywne wykorzystanie takiej ilości informacji to nie jedyna bariera. Firmom często brakuje też zasobów potrzebnych do zarządzania danymi (28%). Badanie wskazało również, że dla 20% przedstawicieli kadry zarządzającej, Big Data nie jest niczym wartym większej uwagi, ponieważ nie wierzą oni w sens wykorzystania danych w ich biznesie.

Dane to waluta XXI wieku. Wykorzystanie Big Data w firmie może wspomóc zarówno sprzedaż poprzez np. personalizację oferty, ale również wpierać optymalizację wewnętrznych procesów biznesowych. Wszystko to może przynieść zarówno duże oszczędności jak i doprowadzić do przyśpieszenia rozwoju przedsiębiorstwa

– Komentuje Marek Kujawiński, dyrektor sprzedaży w TomTom Telematics Polska.

Polskie firmy nie zawsze wiedzą co zrobić z gromadzonymi przez nich informacjami, dlatego bardzo ważne jest zapewnienie im odpowiedniego zewnętrznego wsparcia w postaci rozwiązań, które nie tylko pomagają w gromadzeniu danych i odpowiedniej ich selekcji, ale również prezentują je w przystępny sposób, co ułatwia zrozumienie i skuteczne wykorzystanie w firmie np. wspierając proces decyzyjny

– dodaje Marek Kujawiński.

A jak polskie firmy dbają o bezpieczeństwo swoich danych? W tej kwestii polscy managerowie wciąż stawiają na rozwiązania sprzed epoki digitalizacji. Wśród nośników informacji królują klasyczne papierowe segregatory (40%), którym wciąż ustępują arkusze obliczeniowe (29%). Co więcej, polskie firmy nadal podchodzą sceptycznie do rozwiązań chmurowych, będących podstawą cyfrowej transformacji, która dzieje się na naszych oczach. Większość danych przechowujemy na biurowych serwerach (55%), a na wykorzystanie infrastruktury typu cloud zdecydowało się zaledwie 32% managerów.

Służbowe komputery, telefony komórkowe, drukarki – trudno sobie wyobrazić aby którykolwiek z tych sprzętów funkcjonował bez podłączenia do firmowej sieci. Często jednak zapominamy o innym, bardzo wartościowym składniku majątku, czyli o samochodach należących do firmy, a przecież dane gromadzone dzięki użyciu telematyki mogą wspomóc obniżenie kosztów utrzymania floty przedsiębiorstwa np. poprzez optymalizację jazdy czy zwiększenia poziomu bezpieczeństwa kierowców

– Komentuje Marek Kujawiński, dyrektor sprzedaży w TomTom Telematics Polska.

Źródło:

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-28 czerwca 2017 roku wśród 300 managerów wyższego szczebla oraz przedstawicieli kadry zarządzającej w polskich firmach zatrudniających co najmniej 5 pracowników.

O TomTom Telematics

TomTom Telematics jest częścią grupy TomTom, zajmującą się zarządzaniem flotami, telematyką pojazdową i świadczeniem usług typu “connected car”. Nasza platforma WEBFLEET oferuje rozwiązanie “Software-as-a-Service”, z którego korzystają zarówno małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bardziej efektywnego wykorzystania pojazdów, optymalizacji kosztów eksploatacyjnych i paliwa, wsparcia kierowców oraz ogólnego zwiększenia wydajności pracy. Ponadto TomTom Telematics świadczy usługi na rzecz ubezpieczycieli, wypożyczalni samochodów, przedsiębiorstw leasingowych, importerów samochodowych oraz podmiotów kierujących swoją ofertę zarówno do przedsiębiorców, jak i do konsumentów.

Z bazą obsługiwanych pojazdów liczącą ponad 785.000 jednostek na całym świecie, TomTom Telematics zalicza się do światowych liderów wśród dostawców rozwiązań telematycznych. Spółka świadczy usługi na rzecz kierowców w ponad 68 krajach, zapewniając im największą w całym przemyśle telematycznym lokalną sieć wsparcia oraz najszerszy wybór aplikacji oraz rozwiązań integracyjnych dostarczanych przez współpracującą sieć partnerską. Ponad 48.000 klientów codziennie korzysta z wysokiego standardu bezpieczeństwa, jakości i dostępności naszych usług, udokumentowanego certyfikatem ISO/IEC 27001:2013, potwierdzonym w listopadzie 2016 roku.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomościZdrowie

Debiut spółki AME i Diabetomatu na New Connect

AktualnościWiadomości

Większość firm jest gotowa na ustawę o ochronie sygnalistów

AktualnościWiadomości

Jak koalicja Kamali Harris zmienia wyścig do Kongresu

AktualnościWiadomości

Dobrostan psychiczny młodych się pogarsza

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły