Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Polski startup nr. 1 w Europie: DobryMechanik.pl

 

DobryMechanik.pl, polski startup technologiczny ułatwiający kierowcom wybór i szybkie umawianie wizyty w sprawdzonym warsztacie samochodowym, zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem liczby użytkowników korzystających z portalu. Platformę internetową odwiedziło w ostatnim kwartale 2019 r. co miesiąc ponad 750 tys. osób szukających zaufanego serwisu samochodowego na krajowym rynku warsztatów. Portal na podstawie własnych badań oraz danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) szacuje, że wartość tego rynku wynosi ok. 36 mld zł.

Wg firmy analitycznej SimilarWeb, Polski startup notując ponad 750 tys. odwiedzin, wyprzedził platformę internetową WhoCanFixMyCar.com z Wielkiej Brytanii, którą odwiedziło ok. 400 tys. kierowców. Na kolejnych miejscach znalazły się ClickMechanic.com (ok. 300 tys. odwiedzin), Vroomly.com (ok. 300 tys. odwiedzin).

Użytkownicy korzystający z platformy DobryMechanik.pl to kierowcy szukający sprawdzonego warsztatu w swojej okolicy. Poprzez portal mogą sprawdzić opinie o warsztacie oraz umówić wizytę przez internet wraz z wyceną naprawy dla swojego samochodu.

„Polska zajmuje trzecie miejsce w Europie pod względem wartości rynku usług i napraw samochodów. Rynek o wartości szacowanej na ok. 36 mld zł stanowi olbrzymi potencjał i wyzwanie dla jego uczestników. Głównym problemem w Polsce, ale także i innych krajach, jest brak zaufania do warsztatów. My, dzięki technologii, chcemy łączyć kierowców ze sprawdzonymi warsztatami i zmienić sposób, w jaki umawiają się do mechanika. Widać, że zmierzamy w dobrym kierunku, ponieważ w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy liczbę klientów i potroiliśmy przychody” – powiedział Filip Goździewicz, Członek Zarządu serwisu internetowego DobryMechanik.pl.

 

Polska jest na drugim miejscu w Europie, pomijając małe państwa-miasta, jeśli chodzi o liczbę aut na 1 000 osób (698 pojazdów). Pod tym względem wyprzedzają nasz kraj tylko Włochy, gdzie na każde 1 000 osób przypada 721 samochodów. Jednocześnie szacuje się, że w Polsce działa 22 tys. niezależnych warsztatów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie DobryMechanik.pl wynika, że kierowcy wydawali w 2019 r.  średnio 1 360 zł na różnego rodzaju naprawy aut, co stanowi połowę minimalnego wynagrodzenia, które w ubiegłym roku wynosiło 2 250 zł. Co trzeci kierowca zagląda do mechanika aż 3-5 razy rocznie, a 65 proc. przebadanych kierowców 1-2 razy w roku.

„Widzimy wiele podobieństw do takich portali jak ZnanyLekarz czy Booksy, dlatego uważam, że nadchodzi czas, kiedy dzięki technologii możemy zmienić sposób korzystania z usług warsztatów samochodowych. Wierzę, że tą firmą będzie DobryMechanik.pl, dlatego wraz z kilkoma prywatnymi inwestorami związanymi z największymi projektami internetowymi w Polsce, zainwestowaliśmy w platformę” – powiedział Michał Kurek, Partner w funduszu Market One Capital.

Spółka DobryMechanik.pl zwiększyła w 2019 r. przychody r/r niemal trzykrotnie i ten rosnący trend zamierza utrzymać. W tym roku chce też skupić się na poszerzaniu sieci sprawdzonych warsztatów w całej Polsce i na zbudowaniu wygodnego procesu umawiania wizyt, czego efektem będzie większa liczba napraw umawianych on-line. W spółkę DobryMechanik.pl zainwestował czołowy polski fundusz VC Market One Capital oraz grupa prywatnych inwestorów, m.in. Mariusz Gralewski, założyciel Znanego Lekarza i GoldenLine.

***

DobryMechanik.pl to serwis internetowy, który pozwala zlecić naprawę auta w sprawdzonym warsztacie. Użytkownicy portalu mogą z góry wycenić najpopularniejsze naprawy, dzięki czemu znają cenę usługi bez potrzeby kontaktu z warsztatem. Z jednej strony DobryMechanik.pl jest miejscem, w którym osoby znajdą warsztat dla swojego samochodu i umówią się wygodnie na naprawę, z drugiej strony jest platformą dla mechaników umożliwiającą promowanie własnego warsztatu w internecie. Na portalu DobryMechanik.pl znajduje się ponad 120 tys. ocen warsztatów. Każdego miesiąca portal odwiedza ok. 750 tysi. unikalnych użytkowników, z czego 25 tys. osób kontaktuje się z warsztatami, aby naprawić auto.

 

Opr. Wojciech Gryciuk

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Kawior made in Poland

AktualnościDebata ManageraWiadomości

ERP na miarę XXI w.

AktualnościWiadomości

Kierunki rozwoju ERP

AktualnościWiadomości

Biznes potrzebuje AI

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: