Artykuł miesiąca: Praca w IT nie tylko dla programistów. TOP 3 zawody z gwarancją zatrudnienia i dobrą pensją

AktualnościWiadomości

Polacy kupują więcej, ale rzadziej

 

Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.

Jak zmieniły się decyzje zakupowe klientów sklepów convenience? Według danych Take&GO najpopularniejszymi produktami w ofercie sieci do tej pory były świeże kanapki i ciepły napój na wynos oraz woda, napoje i przekąski. Konsumenci zazwyczaj korzystali z oferty sklepów w drodze do pracy lub z pracy, zaopatrując się w śniadania i obiady.

W związku z pandemią i związaną z nią ograniczeniami, w sklepach sieci Take&GO średnia ilość produktów w koszyku klienta wzrosła o 30 proc., a średnia wartość pojedynczych zakupów zwiększyła się o 20 proc. Jednocześnie konsumenci zgodnie z zaleceniami rzadziej wybierali się na zakupy – sieć zanotowała spadek ilości transakcji o 11 proc.

Po informacjach o kryzysie spowodowanym pandemią jednym z najczęściej kupowanych produktów są drożdże, których miejscami brakowało w innych sklepach. Wciąż popularne są ciepłe napoje na wynos. Popularniejsze było również kupno wody. Dania śniadaniowe są kupowane mniej chętnie, niż podczas normalnego tygodnia pracy – z pozycji 3 najpopularniejszej kategorii produktów, spadły na  miejsce 4.

Wzrost wyników sieci wynika z jej specyfiki. W czasach gdzie każdy kontakt z człowiekiem może być zagrożeniem, sklep bez obsługi zyskuje dodatkowy walor. Zadbaliśmy również o wzmożone środki ostrożności.  Owoce, warzywa i pieczywo są już zapakowane, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko, że ktoś przenosząc wirusa na dłoniach pozostawi  na innych produktach wybierając np. bułkę. Personel dbający o pakowanie i zatowarowanie od pierwszych doniesień o przypadkach zakażenia w naszej części Europy pracuje w jednorazowych rękawiczkach i maskach, a sklepowe półki są dodatkowo czyszczone płynem do dezynfekcji. — mówi Marcin Popiak, dyrektor handlowy w Surge Cloud, do której należy sieć Take&GO. 

W Take&GO nie jest przyjmowana również gotówka, klient nie musi sięgać po portfel – płatność jest pobierana z karty klienta podpiętej w aplikacji po potwierdzeniu przez niego listy wybranych produktów, które system zlicza automatycznie. Dzięki temu wirus nie jest przenoszony na banknotach. W ramach profilaktyki przed zarażeniem w sklepie znajduje się również dyspozytor z żelem dezynfekcyjnym do użycia przez klientów.

###

Take&GO to sieć bezobsługowych sklepów, w których zakupy są możliwe codziennie i o każdej porze. Za ich wprowadzenie odpowiada poznańska firma Surge Cloud, której misją jest odzyskiwanie czasu, który klienci tracą m.in. stojąc w kolejce do kasy. Za wejście do sklepu i opłacenie towarów odpowiada dedykowana aplikacja mobilna. Wszystkie produkty w sklepie są otagowane znacznikami RFID – po przekroczeniu przez kupującego strefy kasującej, aplikacja automatycznie wygeneruje rachunek widoczny na ekranie telefonu i pobierze należność za zakupione produkty. Na półkach Take&GO znajdują się świeże produkty, dania gotowe oraz asortyment sklepów convenience. Innowacyjne rozwiązanie firmy Surge Cloud to odpowiedź na dzisiejsze potrzeby rynku i społeczeństwa, upraszczający proces zakupowy do minimum. Pierwszy sklep został otwarty w Poznaniu przy ulicy Półwiejskiej 13.

 

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Masowe kontrole, prowokacje i kary, czyli co może grozić przedsiębiorcom po epidemii

AktualnościWiadomości

Self-service zadba o klientów sieci detalicznych

AktualnościWiadomości

Gotówka w obliczu koronawirusa. Jak zapewnić jej bezpieczny obieg?

AktualnościWiadomości

Pracownicy z Ukrainy w obawie przed utratą środków do życia wracają do kraju

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: