Pierwszy na świecie zasilany elektrycznie samochodowo-pasażerski prom Ampere, rozpoczął służbę w Norwegii. Napędzany dwoma elektrycznymi silnikami prom obsługuje w ciągu dnia 34 rejsy pomiędzy fiordami. Każdy silnik jest zasilany przez baterie litowo-jonowe, ładowane każdorazowo w porcie podczas embarkacji samochodów i pasażerów.
Nowoczesny prom w trakcie całej trasy zużywa jedynie 150kWh, co odpowiada trzem dniom poboru energii elektrycznej przez standardowe norweskie gospodarstwo domowe. Dla porównania, konwencjonalne promy potrzebują około miliona litrów oleju napędowego i pochłaniają nawet do 60% więcej kosztów z tytułu obsługi. Na tym samym dystansie emitują one również 2680 ton dwutlenku węgla i 37 ton tlenku azotu w ciągu roku.
Silniki elektryczne nie powodują hałasu i jako bezemisyjne korzystają z energii elektrycznej wytwarzanej przez lokalne elektrownie wodne. Kadłub promu został również zaprojektowany tak, aby zmniejszyć osadzanie cząstek węgla i zwiększyć efektywność energetyczną. Wykonany jest wyłącznie z aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego wagę o połowę w porównaniu do konstrukcji stalowej. Aluminium jest odporne na rdzę i wymaga znacznie mniej konserwacji, przez co obniżeniu ulegają koszty eksploatacji.
Ta nowoczesna technologia została opracowana wspólnie przez firmę Siemens i norweską stocznię Fjellstrand.