
Pierwsi pracownicy najbardziej rozpoznawalnych firm z branży marketingu online – m.in. SMG Polska, MEC, OMD, Allegro, Netsprint i Sunrise System – przystąpili do programu certyfikacji IAB Polska: Digital Marketing Qualification (DIMAQ). Podczas pierwszej tury egzaminów certyfikaty potwierdzające wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie marketingu online otrzymało już kilkudziesięciu specjalistów.
Przyznawany przez IAB Polska certyfikat DIMAQ stanowi standard branżowy określający niezbędny poziom wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie marketingu online. Umożliwia on potwierdzenie i porównywanie kwalifikacji specjalistów z obszaru digital marketingu.
– Dotychczas na rynku marketingu online brakowało jednolitego standardu, pozwalającego zarówno firmom szukającym partnerów do współpracy, jak i pracodawcom rekrutującym nowych pracowników lub planujących ścieżkę kariery obecnych, na orientację w kompetencjach poszczególnych specjalistów. Certyfikat Digital Marketing Qualification, przyznawany przez organizację reprezentującą branżę internetową w Polsce, pozwala na porównywanie i ewaluację kompetencji. Cieszymy się, że implementujemy certyfikację na tak dynamicznie zmieniającym się polskim rynku. – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Do egzaminu przystąpili już pierwsi specjaliści reprezentujący firmy z branży marketingu online, a wkrótce z testem zmierzą się kolejni. – Rynek usług marketingu digitalowego jest niezwykle konkurencyjny, dlatego z punktu widzenia całej branży, a w szczególności marketerów, ważne są wystandaryzowane metody pomagające potwierdzić kompetencje specjalistów, którzy mają wpływ na podejmowanie ważnych decyzji biznesowych związanych z komunikacją marketingową. W SMG wpisaliśmy DIMAQ w całoroczny system szkoleń pracowników naszej agencji – mówi Anna Sakowicz, Chief Digital, Data&Analytics Officer w SMG Polska.
Metodologia programu DIMAQ opracowana została przez ekspertów powołanych przez IAB Polska pod nadzorem merytorycznym Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska. W pierwszej kolejności certyfikat jest przyznawany na poziomie ogólnym (professional), dostępnym dla wszystkich uczestników rynku. Wkrótce będzie możliwe również rozszerzenie DIMAQ o poziom specjalistyczny (expert) w obszarach efektywności i komunikacji.