Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościWiadomości

Odpowiedź na dylematy współczesnego managera

 

Jak chwalić, by nie zepsuć pracownika? Co robić, gdy zespół mówi, że się stara, ale nie ma efektów? Czy można przewidzieć zachowania pracowników? Gdzie jest granica łączenia relacji zawodowych
z prywatnymi? Jak efektywnie zarządzać zespołem ludzi, w którym każdy jest inny? Gotowe odpowiedzi na te i inne dylematy managerów przekazuje Anna Sarnacka-Smith, konsultant HR, Master DISC D3 Consultant w EFFECTIVENESS i autorka bestsellerowych książek z obszaru zarządzania, w swoim autorskim podcaście „Everest LIDERA”.

Zarządzanie zespołem to dziś nie tylko dbanie o wynik finansowy, ale przede wszystkim dbanie o swoich ludzi, a co za tym idzie jakość współpracy, która w pandemicznej rzeczywistości nabrała na znaczeniu
i wymaga większej uwagi niż dotąd. Elastyczność w podejściu do pracownika, przewodzenie zmianom, rozwijanie talentów, budowanie efektywnych zespołów, coraz częściej rozproszonych, to tylko ułamek wymagań, które stawia się współczesnym liderom. To wszystko wymusza na managerach zwinne podejście do planowania i prowadzenia procesów, ale też ogromne zaangażowanie w zaplanowanie roli konkretnego człowieka w tym procesie.

Polski manager – zadaniowy i sumienny

Odpowiedź na pandemiczną i za chwilę (w co chcę mocno wierzyć) po-pandemiczną rzeczywistość to dla wielu polskich managerów nie lada wyzwanie, bo badania nam pokazały, że od strony behawioralnej ich naturalny styl prowadzenia zespołów jest przede wszystkim mocno zadaniowy, nastawiony na zadbanie o najwyższe standardy pracy, jakość produktu. Nie oznacza to, że człowiek nie jest ważny. Jednak zatrzymanie się na tym człowieku, zainwestowanie w to, by zdiagnozować, zrozumieć czego potrzebuje, by mógł wykorzystać w miejscu pracy swoje najlepsze zasoby na rzecz rozwoju organizacji, by sam z siebie był zaangażowany, po prostu nie przychodzi z taką łatwością, jak kadrze zarządzającej w innych częściach świata – komentuje Anna Sarnacka-Smith.

Wśród managerów w Polsce przeważa sumienność w stylu zachowania i jest ona na wyższym poziomie niż w innych częściach świata:

Mocną stroną tego stylu zachowania jest dbałość o jakość, procedury, analizowanie ryzyka, doskonalenie procesów, komunikacja przez fakty, sprawdzone informacje; a potencjalnym ograniczeniem jest krytyczna komunikacja, w tym wobec metod pracy innych osób i zgłaszanych przez nich pomysłów, niska tolerancja dla błędów. Świadomość swego stylu zachowania pozwala zarządzać nim tak, by czerpać z niego to,
co najlepszego wnosi, bez nadużywania swoich zasobów.

Co ważne, nie to jaki mam naturalny styl kierowania, determinuje poziom efektywności managerskiej, a to, jak z niego korzystam. Pracując z zespołami w Polsce, jak i z zespołami międzynarodowymi, z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że w nowej rzeczywistości o skuteczności liderskiej decyduje świadomość swego stylu zachowania (mocnych stron i ograniczeń w każdej z kompetencji liderskich, od komunikacji, przez rozwój pracowników, zadbanie o standardy, po porozumienie wokół wspólnych celów) i „robienie” z niego dobrego użytku. A mówiąc dobry użytek, mam na myśli wywieranie pozytywnego wpływu na innych, bez nadużywania swoich mocnych stron (tu: wspomnianej zadaniowości).

Sama, od kiedy nauczyłam się siebie w roli managera i tego, w czym pracownicy mogą być różni ode mnie, od czego zależy to, że na to samo zagadnienie mogą patrzeć o 180 stopni inaczej, mając najlepsze intencje, doświadczam pozytywnych efektów w pracy z zespołem, w tym większego poziomu zaangażowania. Tym wszystkim dzielę się z managerami m.in. w moich książkach, a od teraz również w ramach podcastu „Everest LIDERA”.

Mangerom, którym się chce…

Do słuchania swojego autorskiego podcastu Anna Sarnacka-Smith zaprasza osoby, dla których bycie managerem nie jest tą przysłowiową „kulą u nogi”. Nagrywam go dla szefów, którym się chce pełnić tę rolę, którzy rzeczywiście chcą być liderami dla zespołu, czyli jednocześnie chcą pracować na to, żeby w zespołach było dobrze. Żeby oni jako szefowie mogli się rozwijać, ale też osoby, które z nimi współpracują tak samo mogły iść wyżej i wyżej (…). Dzielę się ze słuchaczami doświadczeniem i wiedzą, za którą stoi badania naukowe.

Podcast „Everest LIDERA” to praktyczne wskazówki dotyczące codziennej współpracy z zespołem. Dadzą one słuchaczom lepszy i szybki wgląd w najpilniejsze wyzwania z obszaru:

  • komunikacji, delegowania, egzekwowania, reagowania na trudności;

  • budowania zaangażowania i rozwijania pracowników, wspierania ich mocnych stron;

  • a także rekrutacji czy wdrażania nowych osób

Polecane artykuły
AktualnościCovid-19Wiadomości

Jak pandemia zmieniła sposób spędzania wolnego czasu

Aktualnościhome officeWiadomości

Powrót do pracy z biura po długiej przerwie – jak nie stracić efektywności?

AktualnościWiadomości

Ceny surowców to ryzyko biznesowe numer 1

AktualnościFinanseWiadomości

W rok z lokat wyparowało 80 miliardów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: