Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościBankiITTechnologieWiadomości

Milion aktywnych użytkowników bankowości mobilnej mBanku

 

Przez telefon lub tablet, za pomocą aplikacji lub lekkiego serwisu transakcyjnego – w ten sposób klienci mBanku korzystają z bankowości mobilnej. Ich liczba wciąż rośnie i właśnie przekroczyła milion.

Jeszcze cztery lata temu bankowość mobilna była dostępna tylko w wybranych bankach, a korzystało z niej niewielu użytkowników. W 2011 r. Instytut Badania Opinii Homo Homini zapytał klientów banków, czy wiedzą czym jest mobilne bankowanie. Tylko połowa z nich w ogóle miała tego świadomość, a zaledwie 3,5 proc. respondentów w ten sposób logowało się do rachunku.

Od tego czasu popularność tej usługi wzrosła, na co wpływ miały m.in. zmiany na rynku – według najnowszego raportu „POLSKA.JEST.MOBI”, nasycenie smartfonów w dorosłej populacji sięgnęło poziomu 58 proc. – Polacy powyżej 15 roku życia mają już 19 milionów smartfonów.

W mBanku liczba klientów, którzy w bankowaniu wykorzystują urządzenia mobilne wciąż rośnie i po drugim kwartale 2015 r. przekroczyła już 1 milion.

– Chociaż jest to imponująca liczba, to mamy świadomość, że minie jeszcze wiele czasu, zanim serwisy bankowości mobilnej na dobre zastąpią tradycyjny kanał internetowy. Tym niemniej bankowość mobilna ma ogromny potencjał wzrostu, czego dowodzą nasze analizy. Według nich, prawie 75 proc. wszystkich naszych klientów miało styczność z tą formą bankowania. Wszystko dlatego, że niektórzy klienci z tej formy korzystają okazjonalnie – np. podczas wyjazdów wakacyjnych. Naszą ambicją jest, aby kanał mobilny był częściej używany także i przez nich – mówi Robert Hibner, kierujący wydziałem rozwoju kanałów elektronicznych w mBanku.

Z danych mBanku wynika, że klienci najczęściej łączą się z bankiem z urządzeń działających na systemie Android – to blisko 60 proc. użytkowników. Na drugim miejscu znajduje się system iOS dla urządzeń Apple (30 proc.), a dalej środowisko Windows Phone (11 proc.).

Mobilni klienci mają do dyspozycji funkcjonalną i wielokrotnie nagradzaną aplikację mobilną, uznaną przez globalną firmę doradczą Forrester Research za jedną z najlepszych na świecie, a także lekki serwis transakcyjny oraz kompletny serwis transakcyjny, który można również łatwo obsługiwać na urządzeniach mobilnych.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Prokurator generalny oskarża Trumpa za oszustwo

AktualnościWiadomości

Samochodowy bilans 2021 roku – jakie pojazdy były najpopularniejsze?

AktualnościITWiadomości

Sprawdź, która rola w IT jest dla Ciebie.

AktualnościITWiadomości

Ataki cybernetyczne są największym zmartwieniem firm

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: