
Producent samochodów Mercedes-Benz zainwestuje do 2030 roku ponad 1,3 miliarda euro w szkolenie i dalsze kształcenie swoich pracowników w Niemczech. To 1000 euro na pracownika rocznie i więcej niż wcześniej, wyjaśniła w czwartek kierownik ds. kadr Sabine Kohleisen.
Przejście na elektromobilność i cyfrową produkcję oraz odpowiednie modele biznesowe zmieniają wszystkie profile zawodowe. „Uczenie się przez całe życie nigdy nie było tak ważne jak dzisiaj” – powiedział Kohleisen. W obecnych zmianach strukturalnych w motoryzacji nie jest to hasło, ale warunek sukcesu firmy. W pierwszej fali 80 000 ze 116 000 pracowników Mercedesa w Niemczech miałoby dla nich otwarte nowe oferty. Według Kohleisena producent samochodów promuje również kwalifikacje swoich 172 000 pracowników na całym świecie.
Zawody się zmieniły – z montera na elektryka, od specjalisty ds. marketingu do eksperta ds. danych lub od logistyka do programisty – powiedział członek zarządu Mercedesa. W administracji i produkcji w grupie Dax mają zostać wprowadzone ze skutkiem natychmiastowym nowe platformy e-learningowe z tysiącami kursów online. Dla każdego pracownika przez całe życie zawodowe dostępne będą dostosowane do potrzeb ścieżki kształcenia, które można dostosowywać na nowo. Nie ma limitu wieku. Oferowane są również kursy dla prywatnych zainteresowań, ale można z nich korzystać tylko w wolnym czasie.