Pierwszego września Leszek Szafran objął funkcję dyrektora generalnego ds. sprzedaży na Polskę i Ukrainę w Goodyear.
Leszek Szafran posiada 20-letnie, międzynarodowe doświadczenie w pracy w Goodyearze. Karierę zawodową rozpoczynał w Polsce, gdzie przez pierwsze 14 lat w ramach struktur TC Dębica oraz Goodyear Dunlop Tires Polska zajmował wiele stanowisk z obszaru sprzedaży i marketingu. Następnie przeniósł się do Republiki Południowej Afryki, gdzie był dyrektorem generalnym Goodyear South Africa.
Później pełnił m.in. funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu EEMEA (Europa Wschodnia, Bliski Wschód, Afryka), dyrektora ds. sprzedaży opon do samochodów osobowych na rynkach wschodzących oraz dyrektora pionu ds. bieżnikowania opon w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Nowy dyrektor generalny ds. sprzedaży jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie uzyskał tytuł magistra na wydziale zarządzania i marketingu. Ukończył także prestiżowy Senior Leader Development Program w szkole zarządzania w Rotterdamie na Uniwersytecie Erazma.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów.
W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica, która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.