
Koszulki są popularnym elementem reklamowym, zarówno dla większych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. W związku z ich dużą popularnością firmy oferujące przedmioty z własnymi, autorskimi nadrukami prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej atrakcyjnych ofert.
Brak obeznania ze skomplikowanymi programami graficznymi nie jest już dłużej problemem- można znaleźć firmy oferujące swoim klientom prosty edytor graficzny z szerokim wyborem wzorów i kolorów. Nauczenie się jego obsługi zajmuje kilka minut, nie trzeba ściągać dodatkowego oprogramowania, a w bazach znajduje się szeroki wybór gotowych grafik, nie ma więc nawet konieczności tworzenia wzorów samodzielnie- wystarczy umieścić logo własnej firmy. Jeśli jednak koszulka reklamująca przedsiębiorstwo, np. stąd, ma być oryginalna i ciekawa, warto zrezygnować z gotowych, popularnych szablonów, a stworzyć własny, niezależnie czy samodzielnie, czy przy pomocy profesjonalnego grafika.
Nieodłącznym elementem, i jedynym, który koniecznie musi być na koszulce umieszczony, jest logo firmy, gdyż to ono jest głównym elementem reklamowym. Powinno być ono dobrze widoczne i unikalne. Obsługa techniczna na różnego rodzaju imprezach pojawia się wyłącznie w ubraniach reklamujących firmę, pracownicy dostają odzież z firmowym logo- pracodawcy wiedzą, że jest to doskonała reklama.
Jeśli chodzi o umieszczone na koszulkach rysunki i zdjęcia, możliwa jest pełna dowolność- warto zachować jednak umiar. Koszulka reklamująca poważne przedsiębiorstwa nie powinna zawierać infantylnych nadruków, bo firma zostanie uznana za niepoważną i taką, z którą nie warto współpracować, a koszulka zamiast zareklamować- skutecznie odstraszy.
Obawiając się śmieszności, właściciele przedsiębiorstw stawiają na jak największy minimalizm i zamawiają koszulki reklamowe, które zawierają wyłącznie logo firmy. Można jednak dodać do nich jeszcze jeden element- na przykład bardzo skrótowy opis firmy i zakres świadczonych usług. Koszulka nadal będzie wyglądała profesjonalnie, ale zdecydowanie ciekawiej.