Cyberataki w branżę turystyczną

AktualnościWiadomości

Klienci oszukani – Sheinowi grożą kary UE

Azjatycki portal handlowy  Shein musi poprawić swoją politykę ochrony konsumentów z powodu naruszeń przepisów UE. Jak stwierdziła Komisja Europejska i sieć europejskich organów ochrony konsumentów (sieć CPC), sprzedawca odzieży wprowadza klientów w błąd, podając niejasne lub brakujące informacje. Shein musi teraz w ciągu miesiąca przedstawić propozycje usprawnień, aby uniknąć ewentualnych kar.

Grupa modowa, założona w Chinach, a obecnie mająca siedzibę w Singapurze, jest zarówno producentem, sprzedawcą detalicznym, jak i miejscem targowania się. Firma Shein oferuje niskie ceny, ale jest krytykowana m.in. za jakość produktów i nieuczciwą konkurencję.

Nieprawidłowe rabaty i terminy zakupu

Władze podają jako przykłady kilka praktyk: Shein na przykład oferuje zniżki, które nie odzwierciedlają pierwotnej ceny produktów. Ponadto wywierana jest presja na konsumentów poprzez ustalanie sztucznych terminów zakupu. Firma Shein składała również fałszywe oświadczenia na temat zrównoważonego rozwoju swoich produktów.

Brak łatwo dostępnych kontaktów w razie problemów i konfliktów. Władze skrytykowały także sposób zarządzania prawem wymiany. Shein nie udostępnia wystarczających informacji na ten temat i nie przetwarza zwrotów zgodnie z przepisami UE.

Shein: „Konstruktywna” współpraca z władzami

W oświadczeniu Shein nie odniósł się do poszczególnych zarzutów, ale wspomniał o „konstruktywnej” współpracy z władzami UE. Firma chce wykazać swoje zaangażowanie w przestrzeganie prawa UE. „Będziemy nadal uczestniczyć w tym procesie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości” – powiedział rzecznik Niemieckiej Agencji Prasowej.

Władze UE rozszerzają zatem swoje działania przeciwko azjatyckim firmom zajmującym się sprzedażą wysyłkową. Komisja Europejska i sieć CPC już w listopadzie zaapelowały do ​​chińskiego internetowego rynku Temu o wprowadzenie ulepszeń w związku z podobnymi naruszeniami prawa. W tym samym miesiącu wszczęto również śledztwo przeciwko Sheinowi.

Planowane jest również wprowadzenie opłaty ryczałtowej w wysokości do dwóch euro za przesyłki z państw trzecich UE. Zgodnie z dokumentem Komisji Europejskiej mogłoby to obejmować między innymi „zwiększone koszty monitorowania”. W ubiegłym roku do UE przybywało każdego dnia około dwunastu milionów paczek – znacznie więcej niż w dwóch poprzednich latach.
Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Cyberataki na branżę turystyczną: zbliżają się wakacje, zbliża się fala ataków cybernetycznych na podróże

AktualnościWiadomości

Studio filmowe dla biznesu – jakie usługi może zaoferować?

AktualnościWiadomości

Kiedy zbyt duży wysiłek obniża Twoją wydajność

AktualnościWiadomości

Airbus planuje dostarczyć w tym roku 820 samolotów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *