Artykuł miesiąca: Psychologia strategicznego przywództwa

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Inchcape Polska umacnia pozycję lidera rynku premium

Reklama

Inchcape Polska, obecny od 15 lat na polskim rynku, umacnia pozycję lidera marek premium w Polsce. Jednocześnie podczas tegorocznej gali BMW, Inchcape został nagrodzony w aż czterech kategoriach, tym najbardziej prestiżowej – Dealera Roku 2018.

To zasługa m.in. ponad 20 proc. wzrostu biznesu i największej w Polsce części sprzedaży marek należących do BMW Group. I choć działania te zrealizowane zostały w 3 salonach firmy (Warszawa, Wrocław, Poznań), Inchcape ma w planach rozwój biznesu i wzrost wolumenu sprzedanych pojazdów do 5.000 sztuk rocznie w perspektywie najbliższych 3 lat. 

Obecnie salony Inchcape Polska stanowią 10% wszystkich punktów dealerskich BMW w Polsce. W zeszłym roku miały ponad 15% udział w sprzedaży nowych samochodów marki, co stanowi najwyższy odsetek spośród wszystkich przedstawicieli BMW.

– Nasze wyniki sprzedażowe są najlepszym dowodem potwierdzającym skuteczność strategii opartej m.in. o doskonaleniu procesu obsługi klienta. Nasze działania od wielu lat są w 100% skoncentrowanie na kliencie i zapewnianiu najwyższej jakości obsługi w każdej naszej placówce – podkreśla Marcin Słomkowski Prezes Inchcape Motor Polska oraz dyrektor zarządzający marką BMW na Europę Północną w Inchcape.

BMW Polska corocznie przyznaje swoim przedstawicielom nagrody m.in. za najlepsze wyniki sprzedażowe, jakość obsługi oraz utrzymywanie relacji z klientami. W tegorocznej edycji Gali Inchcape Polska został wyróżniony w czterech najważniejszych kategoriach – Dealera Roku BMW, Dealera Roku BMW Motorrad, Financial Services oraz Aftersales. Inchcape Polska to obecnie najbardziej utytułowany dealer BMW, który podczas 15-letniej obecności na polskim rynku zdobył łącznie 35 statuetek przyznawanych przez bawarskiego producenta; w tym 4 tytuły Dealera Roku.

– Z naszych usług korzysta obecnie 20 proc. wszystkich użytkowników autoryzowanych serwisów marek BMW i MINI w Polsce. Nasze wzrosty sprzedaży wynikają z wysokiego wskaźnika zadowolenia i jakości obsługi w serwisie. Nasz wskaźnik absorpcji serwisowej wynosi prawie 90 proc. Dzięki temu bylibyśmy w stanie utrzymać całe przedsiębiorstwo nawet w przypadku dużych zawirowań rynkowych – wyjaśnia szef Inchcape Polska. I dodaje, że przy dzisiejszej koniunkturze i rynkowych wzrostach dobrze prosperująca obsługa posprzedażowa pozwala zwiększać zyski firmy o około 20 proc. w skali roku.

Rynek samochodów Premium rośnie

Według analiz firmy doradczej KPMG, w 2018 roku sprzedano ponad 76 tys. nowych samochodów marek Premium, a całkowita wartość rynku samochodów Premium i luksusowych przekroczy 15 mld zł. Dwie trzecie rynku Premium należy do niemieckiej trójki – BMW, Mercedesa oraz Audi.

Inchcape to dziś jedna z pięciu największych grup dealerskich w Europie. Na świecie sprzedaje jeden samochód co 2 minuty. Działa w 32 krajach, reprezentując 25 marek samochodowych. W skali globalnej prowadzi 200 salonów dealerskich. W Polsce obecność grupy koncentruje się na współpracy z markami BMW i MINI w Warszawie, we Wrocławiu i w Poznaniu.

Reklama
Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Koniec problemu braku programistów na rynku

AktualnościWiadomości

CIA na rozdrożu. Czy zrzuci militarny gorset?

AktualnościWiadomości

Biznes nie potrafi wykorzystywać w pełni potencjału analityki   

AktualnościWiadomości

Autor dobrze chroniony

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: