Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

GiełdaITTechnologieWiadomości

Grupa TelForceOne po I półroczu 2015: poprawa marży brutto oraz rozwój portfolio produktowego

Giełdowa spółka TelForceOne – największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za I półrocze 2015 roku. Grupa wypracowała w tym okresie przychody na poziomie 116,1 mln zł oraz zysk netto w wysokości 1,23 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami, przez ostatnie miesiące Grupa pracowała przede wszystkim nad poprawą marży brutto ze sprzedaży, która w 1H2015 wyniosła 24,8% – o 3 p.p. więcej niż w 1H2014. Dodatkowo, Grupa rozszerzyła swoje portfolio produktowe o segment elektronarzędzi po własną marką.

W pierwszym półroczu 2015 r. Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 116,1 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 28,8 mln zł. Zgodnie z założeniami Zarządu na rok 2015, Grupa systematycznie poprawia marżę brutto ze sprzedaży – w 1H2015 wyniosła ona 24,8%. – Konsekwentnie realizujemy nasze założenia strategiczne. Wykorzystujemy pozycję rynkową zbudowaną w poprzednich kwartałach do zwiększania w strukturze sprzedaży akcesoriów marek własnych, które naturalnie są dla nas wyżej marżowe. Poprawę było widać już w 1Q2015, kiedy to odnotowaliśmy wzrost marży brutto na sprzedaży o 1,1 p.p. q/q. W 2Q2015 było to 6,4 p.p. q/q – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

Zysk operacyjny wypracowany przez Grupę wyniósł 3,9 mln zł, EBITDA 5,1 mln zł, a zysk netto 1,2 mln zł. Grupa wypracowała marżę EBITDA w wysokości 4,4%, marża EBIT wyniosła 3,4%, a marża netto 1,1%.  Niższy niż przed rokiem poziom zysku operacyjnego oraz zysku netto spowodowany był wzrostem kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnego zarządu. – Były to głównie koszty wygenerowane w związku wejściem w nowy segment działalności oraz koszty związane z rozbudową struktur organizacyjnych – wyjaśnia Wiesław Żywicki.

W połowie I półrocza br. jedna ze spółek z Grupy (Red Dog) wprowadziła do oferty nową kategorię produktową – narzędzia i elektronarzędzia pod własną marką Haka Tools. Równolegle spółka została dystrybutorem elektronarzędzi marki MaxPro na rynku polskim. Realizowane są obecnie pierwsze dostawy, których sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym kwartale.

– Rozbudowa portfolio produktowego jest procesem kosztochłonnym, który poza promocją i marketingiem wymaga budowy odpowiedniego zaplecza handlowo-organizacyjnego. Z kolei rosnąca skala prowadzonej przez nas działalności wymagała dostosowania wewnętrznych struktur organizacyjnych zarówno pod kątem funkcjonalnym, jak również w zakresie wsparcia doradców zewnętrznych – dodaje Wiesław Żywicki.

Na wyniki Grupy w I półroczu br. wpływ miał również wzrost kursu dolara odnotowany w 1Q2015 oraz aktywny udział w głównych światowych targach branżowych GSM m.in. w Las Vegas, Monako i Barcelonie.

Z kolei w czerwcu spółka zdecydowała o wypłacie drugiej z rzędu dywidendy w wysokości 819,6 tys. zł, co stanowi 0,10 zł na jedną akcję.

O Grupie Kapitałowej TelForceOne

Grupa TelForceOne jest największym w Polsce dystrybutorem akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producentem i dystrybutorem smartfonów oraz telefonów komórkowych myPhone oraz tabletów myTAB. W portfolio produktowym Grupy znajdują się także e-papierosy, materiały eksploatacyjne do drukarek oraz innowacyjne źródła światła LED – wszystkie produkowane i sprzedawane pod markami własnymi. Do Grupy należy także sieć specjalistycznej sprzedaży detalicznej Teletorium, działająca na zasadzie franczyzy.

Obecnie Grupa Kapitałowa oferuje w kraju oraz za granicą kilkanaście tysięcy różnych produktów. Koncepcje linii produktowych i główne produkty projektowane są w Polsce przez wysokiej klasy inżynierów. Większość produktów wytwarzanych jest natomiast na Dalekim Wschodzie, gdzie każdy etap produkcji nadzorowany jest przez polskich specjalistów i niezależne globalne instytucje certyfikujące.

Główny kanał dystrybucyjny Grupy stanowią wielkopowierzchniowe sieci handlowe, m.in. na Auchan, Biedronka, Kauflandl, Lidl, Makro Cash&Carry, Real, Makro Cash&Carry, Saturn i Media Markt. Sprzedaż poza granicami Polski generuje około połowy przychodów Grupy.

Głównymi zamierzeniami TelForceOne w najbliższych kwartałach jest zachowanie ciągłego i stabilnego rozwoju oraz dalsze umacnianie pozycji na rynku urządzeń mobilnych.

W skład Grupy Kapitałowej TelForceOne wchodzi siedem spółek zależnych. Od 2007 roku akcje TelForceOne notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównym akcjonariuszem TelForceOne jest Sebastian Sawicki posiadający wraz z podmiotami powiązanymi ponad 50% głosów na walnym zgromadzeniu.

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *