Artykuł miesiąca: Praca w IT nie tylko dla programistów. TOP 3 zawody z gwarancją zatrudnienia i dobrą pensją

AktualnościITWiadomości

Fujitsu trzeci rok z rzędu liderem rankingu Canalys EMEA Channel Leadership Matrix

 

Program partnerski Fujitsu po raz kolejny został doceniony w rankingu Canalys EMEA Channel Leadership Matrix. Firma zajmuje pozycję lidera tego zestawienia już trzeci rok z rzędu, zdobywając uznanie m.in. za wysoką jakość oferowanego wsparcia technicznego oraz obsługi partnera.

Partnerzy handlowi są kluczową częścią ekosystemu technologicznego. To oni odpowiadają na potrzeby biznesowe większości średnich i małych przedsiębiorstw. Fujitsu jest tego świadome i nieustannie rozwija SELECT Partner Program. Wysiłki firmy w tym obszarze zostały docenione w najnowszym raporcie Canalys.

Fujitsu utrzymało swoją pozycję i zaprezentowało dalsze udoskonalenia kanału. Firma dokonała inwestycji w rentowność partnerów i modele biznesowe oraz zwiększyła zaangażowanie w utrzymanie lub wzrost udziału w przychodach generowanych przez dystrybutorów. To trzeci rok z rzędu, kiedy Fujitsu zdobywa najwyższe noty. Osiągnięcie zostało ocenione przez Canalys jako „wyjątkowe”, ponieważ wymagało poprawy rok do roku wyników wiodących już w branży partnerów, a także dalszego wzrostu inwestycji w kanał.

Zdobycie tytułu lidera możliwe było dzięki modelowi biznesowemu, który generuje większość przychodów za pośrednictwem partnerów. Canalys wyróżnił ostatni zwrot Fujitsu w kierunku strategii partnerskiej, która obowiązuje w znacznej liczbie krajów EMEA (obszar Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki) oraz docenił jakość komunikacji kanału i bieżących inwestycji. Według firmy badawczej, szczególnie udanym komponentem biznesu są szkolenia TechCommunity z zakresu pogłębionej analizy technologii. Ponadto partnerzy najwyżej ocenili Fujitsu pod względem wsparcia technicznego dla kanału i łatwości współpracy.

Fujitsu dokonało w minionym roku dużej zmiany – przeszliśmy na model, w którym przede wszystkim stawiamy na rozwój kanału partnerskiego na wielu europejskich rynkach. Podobnie działamy na polskim rynku. To dało naszym partnerom szereg nowych możliwości. Podejmując kolejne działania, wykorzystują oni nowoczesne technologie i zapewniają lepszą jakość obsługi. Ciężko pracowaliśmy nad tym, by program partnerski nieustannie umożliwiał wsparcie i szkolenia potrzebne by, zmieniając model biznesowy, odnieść sukces. Tym bardziej doceniamy, że otrzymaliśmy tak wysokie noty w kluczowych obszarach, takich jak relacje z partnerami i jakość wsparcia technicznego – Radosław Czubaszek, szef kanału sprzedaży w Fujitsu.

Liderzy rankingu zostali najwyżej ocenieni pod względem jakości programu partnerskiego, jak i notują najsilniejszy wzrost oceny rok do roku. Ciągłe inwestują również w rozwój kanału. Jako lider, Fujitsu generuje większość przychodów za pośrednictwem partnerów. Taka postawa znajduje odzwierciedlenie w sposobie zarządzania programem partnerskim oraz kulturze korporacyjnej, która podkreśla znaczenie partnerów- Alastair Edwards, Chief Analyst at Canalys.

Oprac. Andrzej Mroziński

Polecane artykuły
AktualnościManager lotniczyWiadomości

Lufthansa rozważa z United Airlines przejęcie TAP Portugal

AktualnościWiadomości

Dane osobowe w rekrutacji – jak nie naruszać przepisów

AktualnościManager lotniczyWiadomości

Air France poleci do Chennai

AktualnościWiadomości

Internetowe zbiórki charytatywne – co warto wiedzieć, żeby bezpiecznie pomagać potrzebującym?

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: