Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Europa musi przewodzić w pracach nad samochodami elektrycznymi

 

Koncern Volkswagen opowiada się za ściślejszą współpracą w ramach Unii Europejskiej między przedstawicielami świata polityki i przemysłu w dziedzinie samochodów przyszłości. W obszarach ważnych dla przyszłej motoryzacji Europa musi przejąć technologiczne przewodnictwo i razem z politykami stworzyć odpowiednie przepisy, stwierdził Prezes Zarządu Volkswagena Matthias Müller podczas tradycyjnego noworocznego spotkania organizowanego przez koncern w Brukseli. Cyfryzacja, pojazdy autonomiczne czy samochody elektryczne – w tych dziedzinach Europa powinna wyznaczać kierunek „także pod względem infrastruktury i rozwiązań prawnych”, stwierdził Müller przed licznymi gośćmi honorowymi oraz przed europejskimi parlamentarzystami. „Nie możemy oddawać pola w tych dziedzinach Dolinie Krzemowej”.

W sprawach transformacji cyfrowej i pojazdów elektrycznych koncern Volkswagen stawia na ściślejsze współdziałanie między politykami i przedstawicielami branży samochodowej. „Same wysiłki przemysłu nie wystarczą. Musimy wspólnie zadbać, żeby Europa, jako miejsce produkcji przemysłowej pozostała innowacyjna i konkurencyjna w mocno zmieniającym się świecie”, podkreślił Müller w swoim przemówieniu. „Prawdziwy przełom w dziedzinie pojazdów elektrycznych będzie możliwy tylko wtedy, gdy świat polityki, społeczeństwo i odpowiednie instytucje będą ze sobą ściślej współpracować”. Jako przykład Müller wymienił jeszcze nie istniejącą infrastrukturę: Europa pilnie potrzebuje rozbudowanej sieci szybkiego ładowania prądem o mocy 150 kW. Zaufanie klientów do samochodów elektrycznych będzie rosło, „gdy na ich potrzeby powstanie widoczna i działająca infrastruktura”, potwierdził Müller.

Szef koncernu zapewnił, że Volkswagen „bardziej niż kiedykolwiek wcześniej” będzie stawiał na zrównoważony rozwój i że „będzie to dotyczyć naszych produktów, naszej strategii i naszego managementu”. W lecie przedstawiona zostanie nowa „Strategia 2025”. Zgodnie z nią, marki należące do koncernu wprowadzą do 2020 roku 20 kolejnych modeli z napędem elektrycznym lub tzw. hybryd typu plug-in, zapowiedział prezes zarządu.
W sprawie wydarzeń z ostatnich tygodni dotyczących emisji spalin Müller oświadczył w Brukseli przed europejskimi parlamentarzystami: „trwający kryzys wykorzystujemy do gruntownej przebudowy koncernu. Jestem całkowicie przekonany, że mamy teraz szansę sprawić, że powstanie nowy i lepszy Volkswagen”.
Prezes zarządu potwierdził, że największy producent samochodów w Europie będzie w przyszłości zlecał kontrolę i potwierdzanie wartości emisji spalin w swoich pojazdach zewnętrznym i niezależnym instytucjom. Ponadto samochody koncernu mają być w ramach wyrywkowych prób testowane w rzeczywistych warunkach drogowych, oświadczył dalej Müller: „mamy nadzieję, że to pomoże odzyskać utracone zaufanie”.
Szef koncernu jest przekonany, że „istniejące w branży różnice między wartościami oficjalnymi, a rzeczywistym zużyciem paliwa nie mają już racji bytu i są nie do przyjęcia. Pod tym względem producenci muszą podążać nowymi drogami”.
Prezes zarządu stwierdził, że dla wszystkich krajów Europy opracowano środki techniczne w odniesieniu do 8,5 miliona pojazdów dotkniętych sprawą emisji spalin. Ich wprowadzanie rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Klienci mogą zaufać Volkswagenowi, podkreślił Müller w Brukseli: „przeprowadzimy akcję przywoławczą w sposób jak najlepszy i jak najkorzystniejszy dla każdego klienta”.

Do koncernu Volkswagen należy 12 marek z siedmiu krajów europejskich. Łącznie Volkswagen zatrudnia w Europie ponad 440.000 pracowników w 72 zakładach. W wielu krajach Unii Europejskiej koncern jest największym inwestorem przemysłowym. Müller podkreślił, że Volkswagen poczuwa się do Europy jako miejsca swoich badań i produkcji: „Volkswagen stawia na Europę. I naszym oraz moim głównym zadaniem jest dbanie o to, żeby również w przyszłości Europa mogła ufać Volkswagenowi”.

Polecane artykuły
AktualnościTechnologieWiadomości

Branża gier komputerowych największym beneficjentem pandemii

AktualnościWiadomości

Po utracie miliardów Ryanair jest optymistą

AktualnościHRWiadomości

HR potrzebuje empatii

AktualnościWiadomości

Podkarpacka Dolina Lotnicza przygotowuje się do mocnego odbicia po kryzysie

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: