Szef Twittera i Tesli , Elon Musk (52 l.), chce zmienić logo usługi krótkich wiadomości – jeśli wierzyć przynajmniej jednej z jego ostatnich wypowiedzi na platformie . Napisał tam: „A wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami”. Logo Twittera to niebieski ptak. Musk ogłosił również: „Jeśli dziś wieczorem zostanie opublikowane wystarczająco dobre logo X, jutro udostępnimy je na całym świecie”. Opublikował również zdjęcie migoczącego „X”, ale nie podał dalszych szczegółów.
W tym miejscu znajdziesz zewnętrzne treści z Twittera, które uzupełniają artykuł i są rekomendowane przez redakcję. Możesz go pokazać i ukryć ponownie za pomocą jednego kliknięcia. Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Umożliwia to przesyłanie danych osobowych do platform stron trzecich. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności. Musk kupił Twittera w październiku ubiegłego roku i od tego czasu firma jest niespokojna. Musk zwolnił około połowy pracowników, aby obniżyć koszty. Pozew został złożony we wtorek w amerykańskim sądzie, twierdząc, że firma jest winna co najmniej 500 milionów dolarów odpraw byłym pracownikom.
Teraz wydaje się, że Musk chce wymusić literę „X” w swoich firmach: zmienił nazwę firmy z Twittera na X Corp., a jego nowa firma zajmująca się rozwojem sztucznej inteligencji nazywa się X.AI. Fascynacja listem nie jest całkiem nowa, jedno z jego dzieci, które miał z piosenkarką Grimes w 2020 roku, nazywa się „X AE A-XII”. Wraz z postępującą cyfryzacją wymagania dotyczące wielu zawodów uległy zmianie. Wymagane umiejętności są o wiele bardziej rozległe niż te, których można by się nauczyć na czystym „szkoleniu informatycznym”. Tę rolę odgrywa doskonalenie umiejętności.
Z drugiej strony strona internetowa Twittera mówi, że logo niebieskiego ptaka jest „naszą najważniejszą cechą wyróżniającą” i „dlatego tak bardzo je chronimy”. Jednak na krótko zniknął: w kwietniu ptak został tymczasowo zastąpiony przez psa Shiba Inu firmy Dogecoin, zwiększając wartość rynkową memowej monety nawet o cztery miliardy dolarów (3,6 miliarda euro).
Nie jest zatem jasne, czy i kiedy pojawi się stałe nowe logo. Musk jest znany z wprowadzania dużych zmian na Twitterze pod wpływem chwili i siania spustoszenia (tak jak miało to miejsce w przypadku nowego systemu niebieskich znaczników weryfikacyjnych). Ostatnio ograniczył maksymalną liczbę tweetów, które użytkownicy widzą dziennie. Ale można sobie również wyobrazić, że zapowiedź Muska, że chce zmienić logo w krótkim czasie, jest zasłoną dymną.
Ponieważ Twitter nie ma się dobrze. Konkurent, założyciel Facebooka i szef Meta Mark Zuckerberg (39 l.) atakuje Muska za pomocą aplikacji „Threads”. W ciągu pięciu dni konkurencyjna aplikacja zyskała już 100 milionów użytkowników. To sprawia, że program jest jedną z najczęściej pobieranych platform mediów społecznościowych w USA, wyprzedzając nawet aplikację wideo Tiktok. Z drugiej strony Twitter nadal się kurczy. Musk ogłosił złe dane biznesowe dopiero w zeszłym tygodniu: przychody z reklam spadły o prawie 50 procent, a zadłużenie było nadal wysokie. Przepływy pieniężne są zatem nadal ujemne – w marcu Musk stwierdził, że spodziewa się, że Twitter będzie w stanie osiągnąć dodatnie przepływy pieniężne do czerwca.