Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

„Dramatyczna wojna cenowa” na rynku motoryzacyjnym w Chinach

Według dyrektora technicznego Mercedesa, Markusa Schäfera, rynek samochodów elektrycznych w Chinach jest obecnie bardzo konkurencyjny w segmencie wolumenowym. „Wojna cenowa w Chinach jest szczególnie dramatyczna w segmencie wolumenowym”, powiedział Schäfer w czwartek podczas internetowej dyskusji w firmie konsultingowej PwC . Nawet tradycyjni chińscy producenci państwowi, BAIC i SAIC, partnerzy joint venture Mercedes-Benz i Volkswagena , mają problemy na rynku zarządzanym obecnie przez BYD .

Jednak sam Mercedes-Benz koncentruje się na segmencie premium i luksusowym. „W Chinach nadal odnosimy sukcesy” — dodał Schäfer. Przyznał jednak, że udział marki z gwiazdą w szybko rozwijającym się chińskim rynku e-samochodów jest „zanikająco mały”. Łącznie z modelami spalinowymi Szwabowie mieliby 10-12 proc. udziału w swoim segmencie.

Dyskusja panelowa koncentrowała się wokół szans niemieckich producentów samochodów na przetrwanie w dłuższej perspektywie w obliczu konkurencji na ich najważniejszym indywidualnym rynku. Na wiosennym salonie samochodowym w Szanghaju wiele chińskich marek e-samochodów skradło show zachodnim producentom. Fakt, że BYD wyparł markę Volkswagen z pierwszego miejsca po dziesięcioleciach, wywołał poruszenie w pierwszym kwartale.

Według Schäfera możliwość ponownego spojrzenia na rynek po raz pierwszy po trzyletniej przerwie spowodowanej pandemią koronową była „doświadczeniem aha”. „To był konieczny apel do całej branży, z jaką prędkością można się poruszać”. Rynek jest całkowicie nowy. „Wynik jest niepewny” – dodał Schäfer. Aby nadążyć, zachodni producenci samochodów musieliby powierzyć swoim lokalnym chińskim programistom większą odpowiedzialność.

Odnośnie Volkswagena, ekspert motoryzacyjny PwC Felix Kuhnert wyjaśnił, że potrzebne są znaczne wysiłki, aby obszar wolumenu nie został bez walki przekazany konkurencji z Chin. PwC spodziewa się, że chińscy producenci e-samochodów odniosą sukces również jako importerzy do Europy. Ale także w Mercedes-Benz lub BMW i Audiostrzegł, że po długiej dominacji Chin nadchodzą trudniejsze czasy. „Spodziewamy się, że podobna walka będzie miała miejsce również w segmencie premium”. Pięciu chińskich producentów znalazło się już w pierwszej dziesiątce na tym rynku. Stefan Bratzel, szef Centrum Zarządzania Motoryzacją, radził niemieckim producentom samochodów przyjąć agresywną mentalność: „Mają moc, ale nie wypuszczają jej na drogi jak inni”.

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *