Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

Aktualności

Dakarowe zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing

 

TOYOTA GAZOO Racing po raz drugi w historii wygrywa Rajd Dakar. Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel w Toyocie GR DKR Hilux T1+ triumfowali w jednym z największych wyzwań w motorsporcie z przewagą 27 minut i 46 sekund. To drugie zwycięstwo katarskiego kierowcy dla zespołu. Poprzednio dokonał tego w 2019 roku.

Rozgrywany od 2020 roku w Arabii Saudyjskiej Rajd Dakar wystawił uczestników oraz ich pojazdy na najwyższą próbę. Dystans, który załogi musiały pokonać między 1 a 14 stycznia, robi wrażenie – 4261 km odcinków specjalnych oraz prawie drugie tyle całej trasy rajdu z odcinkami dojazdowymi. Przez dwa pierwsze styczniowe tygodnie Al-Attiyah i Baumel nie mieli sobie równych, prowadząc od startu do mety. Wygrali prolog i dwa etapy, cały czas kontrolując sytuację w klasyfikacji generalnej.

To niesamowite uczucie! Prowadziliśmy od samego początku, a później kontrolowaliśmy nasze tempo przez resztę rajdu. Dziękuję TOYOTA GAZOO Racing i naszym sponsorom za wsparcie, a Glynowi Hallowi, szefowi naszego zespołu, za zbudowanie tego fantastycznego GR DKR Hiluxa T1+. Jestem niesamowicie szczęśliwy” – powiedział czterokrotny już triumfator tej imprezy. Pochodzący z Kataru Al-Attiyah nie ukrywa, że jego marzeniem było zwycięstwo w kraju arabskim.

Była to 44. edycja Rajdu Dakar. Jego historia sięga 1978 roku, a do 2007 roku zawodnicy ścigali się w Afryce. W drugiej dekadzie XXI wieku rywalizowano w Ameryce Południowej, gdzie w 2019 roku TOYOTA GAZOO Racing za sprawą duetu Al-Attiyah/Baumel odniosła swoje pierwsze zwycięstwo w kategorii samochodów. Odkąd w 2020 roku Rajd Dakar przeniesiono do Arabii Saudyjskiej, Katarczyk był dwukrotnie blisko triumfu, przyjeżdżając na metę na drugiej lokacie w 2020 i 2021 roku.

Zwycięski GD DKR Hilux T1+

W tegorocznej edycji Al-Attiyah już nie miał sobie równych, a było to możliwie także dzięki zupełnie nowej Toyocie GR DKR Hilux T1+. Samochód od poprzednika różnił się większymi kołami i oponami, większym skokiem zawieszenia, a także znanym z modelu Land Cruiser GR Sport 3,5-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Zwycięstwo GR DKR Hiluxa T1+ udowadnia, że inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing cały czas przesuwają granice w tworzeniu coraz lepszych samochodów.

To nieprawdopodobne zwycięstwo Nassera, Mathieu i całego zespołu. Wygrać ten rajd zupełnie nowym GR DKR Hiluxem T1+ to coś niesamowitego. Chciałbym zadedykować ten triumf pamięci dr. Johana van Zyla (zmarłego w 2021 roku prezesa Toyota Motor Europe – przyp. Toyota), wizjonera, który przez lata wspierał dakarowy program TOYOTA GAZOO Racing. Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć i jestem przekonany, że dr Van Zyl też tak by się czuł” – powiedział Glyn Hall, szef zespołu.

Etapowe zwycięstwa duetu Al-Attiyah/Baumel nie były jedynymi zespołu TOYOTA GAZOO Racing podczas tegorocznego Rajdu Dakar. Giniel De Villiers i Dennis Murphy wygrali jeden odcinek specjalny i ukończyli rajd na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Dwa etapowe zwycięstwa odniósł Henk Lategan nawigowany przez Bretta Cummingsa, którzy zajęli 31. miejsce na koniec rywalizacji. Wyżej, bo na 15. lokacie, sklasyfikowano zbierających dakarowe doświadczenia Shameera Variawę i Daniego Stassena.

Na trzecim miejscu rajd ukończył duet Yazeed Al Raihji/Michael Orr, który w Hiluxie poprzedniej generacji przygotowanym przez zespół Overdrive Toyota zajął trzecie miejsce. To największy sukces tego saudyjskiego kierowcy w Rajdzie Dakar.

Land Cruiser najlepszy w klasie po raz 9. z rzędu

W kategorii samochodów produkcyjnych dziewiąty raz z rzędu triumfowała Toyota Land Cruiser przygotowana przez zespół Toyota Auto Body. Załogę zwycięskiego auta stanowili Akira Miura i Laurent Lichleuchter, a drugie miejsce zajęli Ronald Basso i Jean Michel Polato, także w Land Cruiserze. Był to ostatni start Toyoty Land Cruiser serii 200. W przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar zespół wystawi nowe auto, zbudowane na bazie najnowszego Land Cruisera serii 300.

Gratulacje zawodnikom startującym samochodami Toyoty przesłał prezes Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda. „Jestem niesamowicie zadowolony z wyników naszych samochodów: Hiluxa, Land Cruisera i Hino. Toyota Motor Corporation i firmy z Toyota Group nadal będą dążyć do tworzenia coraz lepszych samochodów, wykorzystując doświadczenia zdobyte w motorsporcie. Na początku tego roku jestem o tym przekonany bardziej niż kiedykolwiek wcześniej” – napisał Toyoda.

Rajd Dakar 2022

1. Al-Attiyah (Katar) / Baumel (Andora) TOYOTA GAZOO Racing 38hr 33min 3sec

2. Loeb (Francja) / Lurquin (Belgia) Bahrain Raid Xtreme +27min 46sec

3. Al Rajhi (Arabia Saudyjska) / Orr (Wlk. Brytania) Overdrive Toyota +1hr 1min 13sec

4. Terranova (Argentyna) / Carreras (Hiszpania) Bahrain Raid Xtreme +1hr 27min 23sec

5. De Villiers (RPA) / Murphy (RPA) TOYOTA GAZOO Racing +1hr 41min 48sec

15. Variawa (RPA) / Stassen (RPA) TOYOTA GAZOO Racing +3hr 55min 33sec

31. Lategan (RPA) / Cummings (RPA) TOYOTA GAZOO Racing +11hr 51min 21sec

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Mercedes-Benz sprzedał swój najdroższy model na świecie za 135 mln euro

AktualnościWiadomości

Obszary cyberbezpieczeństwa, o których często zapominamy

AktualnościWiadomości

Hyundai buduje fabrykę samochodów elektrycznych w USA

AktualnościWiadomościwojna Ukraina

Prezydent Ukrainy Selenskyj przemawia na otwarciu Davos

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: