Wspólne oświadczenie po spotkaniu Chin, Rosji i Iranu w Pekinie

 

AktualnościFinanse

Bill Ackman sprzedaje cały udział w Netflix ze stratą 400 milionów dolarów

W styczniu Bill Ackman  zainwestował 1,1 miliarda dolarów w akcje serwisu streamingowego Netflix – zaledwie kilka dni po tym, jak podano rozczarowującą prognozę liczby abonentów co spowodowało spadek notowań giełdowych. Amerykański miliarder najwyraźniej uwierzył, w dobry moment bo jego fundusz hedgingowy Pershing Square Capital Management stał się jednym z 20 największych udziałowców Netfliksa – i obiecał skupić się na „horyzoncie długoterminowym”.

Jednak nie może być mowy o horyzoncie „długoterminowym”: po tym, jak Netflix poinformował w środę, że liczba abonentów będzie nadal spadać i obiecał zmienić model biznesowy.  Ackman nie czekajac na dalszy rozwój wypadków pociągnął za link i sprzedał cały swój udział w Netflix – ze stratą ponad 400 milionów dolarów, jak raport The Financial Times i CNBC.

Ackman sprzedał ponad 3,1 miliona akcji, które kupił zaledwie trzy miesiące temu po 360 dolarów za sztukę. Akcje Netflixa zamknęły się w środę na poziomie 226 USD za akcję, co oznacza spadek o około 35 procent. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Netflix stracił około dwóch trzecich swojej wartości rynkowej i od środy był wart zaledwie 100 miliardów dolarów.

Nowojorski miliarder wyjaśnił, że chociaż proponowane zmiany modelu biznesowego, w tym włączenie reklam i śledzenia niepłacących klientów, mają z zasady sens, to sprawią, że Netflix będzie zbyt nieprzewidywalny.

„Chociaż działalność Netflix jest łatwa do zrozumienia, w świetle ostatnich wydarzeń straciliśmy wiarę w naszą zdolność przewidywania z rozsądną pewnością przyszłych perspektyw firmy” – powiedział Ackman w liście do inwestorów. Pershing Square, który obecnie zainwestował 21,5 miliarda dolarów, kupuje tylko kilkanaście firm na raz i wymaga „wysokiego stopnia przewidywalności” w swoich spółkach portfelowych, powiedział Ackman. Inwestor przyznał, że strata z inwestycji Netfliksa obniżyła zwrot funduszu Pershing o 4 punkty procentowe w bieżącym roku.

Netflix poinformował w środę, że w pierwszym kwartale stracił 200 000 subskrybentów. Pierwotnie serwis streamingowy chciał zdobyć 2,5 miliona subskrybentów. Ale Netflix cierpi nie tylko z powodu kryzysu na Ukrainie – w Rosji utracono 700 000 subskrypcji z powodu zawieszenia usługi – ale także z powodu nasycenia rynku i coraz silniejszej konkurencji ze strony Disneya, Apple i Warner Media, które wydają miliardy dolarów na wsparcie. Netflix, pionier streamingu, przegania klientów.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Polityka taryfowa Trumpa denerwuje również najbogatszą kobietę świata

AktualnościWiadomościwojna Ukraina

Te firmy mogłyby zastąpić Starlink Elona Muska

AktualnościWiadomości

Zachodni inwestorzy coraz częściej znów zwracają się w stronę Rosji

AktualnościWiadomości

Audi zwalnia 7500 pracowników i wypłaca premie

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *