Według nowego szefa Twittera, Elona Muska, Apple zagroził, że przestanie sprzedawać aplikację usługi tekstowej za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. W ramach serii tweetów skierowanych między innymi do dyrektora generalnego Apple Tima Cooka, Musk napisał: „Apple zagroził również, że zablokuje Twittera w swoim App Store, ale nie powie nam dlaczego”.
Oświadczenie Apple początkowo nie było dostępne. Grupa regularnie egzekwuje realizację swoich zasad dotyczących treści. Doprowadziło to na przykład do usunięcia online aplikacji Gab i Parler, które są popularne wśród konserwatystów w USA . Parler wrócił po tym, jak twórcy powiedzieli, że dostosowali zawartość i zmienili struktury kontrolne. Firma Apple wydała 131 600 USD na reklamę na Twitterze między 10 a 16 listopada, w porównaniu z 220 800 USD między 16 a 22 października, tydzień przed tym, jak Musk sfinalizował zakup Twittera, według firmy badawczej Pathmatics.
Od czasu przejęcia za 44 miliardy dolarów mnóstwo firm, od Audi of America po General Mills, albo przestało reklamować się na Twitterze, albo przestało się reklamować. Platforma odnotowała ogromny spadek przychodów, z których 90 procent wynika z reklam, powiedział wcześniej Musk. Miliarder obwinił aktywistów, którzy wywierali presję.
Musk określa siebie jako orędownika wolności słowa. W ciągu ostatnich kilku dni zniósł między innymi zakaz Twittera dla byłego prezydenta USA Donalda Trumpa. Grupy praw obywatelskich wezwały następnie reklamodawców do trzymania się z daleka od usługi.