Koncern Airbus Group (symbol giełdowy: AIR) ogłosił solidne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 r., w tym poprawę płynności finansowej, i potwierdził swoją całoroczną prognozę.
„Zaczęliśmy 2015 r. od dobrych wyników operacyjnych i skuteczniejszego generowania środków pieniężnych, do czego przyczyniła się sprzedaż aktywów — powiedział Tom Enders, główny dyrektor finansowy Airbus Group. — Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celów wyznaczonych na 2015 r. dzięki naciskowi, jaki kładziemy na zarządzanie programami oraz na realizację naszej kluczowej strategii. Ponownie ocenimy alokację kapitału pod koniec roku, w miarę zwiększania produkcji A350, przechodzenia na nową wersję A320 oraz zbywania udziałów, przy czym nasz portfel zamówień stanowi solidny fundament dla przyszłego wzrostu”.
Wartość nowych zamówień(1) w pierwszym kwartale wyniosła 21 mld euro (w 1. kwartale 2014 r.: 21 mld euro), a wartość portfela zamówień(1) wzrosła do 955 mld euro na dzień 31 marca 2015 r. (na koniec roku obrachunkowego 2014: 858 mld euro) z uwzględnieniem pozytywnej rewaluacji wskutek umacniania się dolara amerykańskiego. Airbus uzyskał 101 zamówień netto na samoloty komercyjne (w 1. kwartale 2014 r.: 103 zamówienia netto), w tym na 34 samoloty z rodziny A330. Dział Airbus Helicopters otrzymał 86 zamówień netto (w 1. kwartale 2014 r.: 78 zamówień), w tym na 49 śmigłowców H145 i 19 H175, a w kwietniu H225M Caracal został wybrany przez Polskę do fazy testowej w przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy. Wartość nowych zamówień Airbus Defence and Space wzrosła o 16 proc. ze względu na dobry napływ zamówień na samoloty wojskowe, w tym na siedem lekkich i średnich maszyn transportowych.
Przychody Grupy wyniosły 12,1 mld euro (w 1. kwartale 2014 r.: 12,6 mld euro), co odzwierciedla przede wszystkim harmonogram dostaw samolotów komercyjnych, których więcej ma przypadać na późniejszy okres 2015 r., zwłaszcza w przypadku A350 XWB i A380. Dostarczono łącznie 134 samoloty komercyjne (w 1. kwartale 2014 r.: 141 sztuk), w tym jeden A350XWB i cztery A380. Przychody z samolotów komercyjnych wyniosły 8,6 mld euro, przy czym korzystne kursy walut złagodziły skutki zmniejszonych dostaw. Przychody działu Helicopters w wysokości 1,3 mld euro odzwierciedlają przyspieszenie programów rządowych; łącznie dostarczono 62 śmigłowce (w 1. kwartale 2014 r.: 74 sztuki). Przychody działu Defence and Space w wysokości 2,6 mld euro odzwierciedlają dekonsolidację przychodów z rakiet nośnych poprzez utworzenie spółki Joint Venture (JV) Airbus Safran Launchers oraz dostawę dwóch samolotów transportowych A400M, w tym pierwszego dla klienta eksportowego (Malezji) (…)