Lufthansa Group wybrała agencję achtung! do prowadzenia działań z zakresu PR dla swoich linii lotniczych – marek Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Eurowings oraz Brussels Airlines. Agencja, zatrudniająca w Hamburgu i Monachium 160 pracowników, wygrała wieloetapowy przetarg i będzie odpowiedzialna za planowanie i rozwój działań PR w 41 krajach, wyłączając rodzime rynki w Niemczech, Belgii, Austrii i Szwajcarii. achtung! stworzyła dla Lufthansa Group globalną sieć agencji, indywidualnie dobranych do prowadzenia projektu. W Polsce za działania PR będzie odpowiedzialna agencja Rechters.
achtung! przejęła obowiązki 1 stycznia 2019 roku, tworząc międzynarodową sieć agencji wybranych z puli The Network One – ponad 1200 firm z całego świata zarządzanych na co dzień przez swoich właścicieli. achtung! już wcześniej z sukcesem tworzyła międzynarodowe struktury dla swoich klientów, w tym na potrzeby Elbphilharmonie oraz linii lotniczej SWISS. „Z dumą będziemy reprezentować Lufthansa Group. Wszystkie agencje w sieci stworzonej dla Grupy zostały starannie wybrane i będą działać jako całość” – powiedział Mirko Kaminski, CEO achtung! „Sukces, jakim był nasz udział przy otwarciu Elbphilharmonie oraz współpraca ze znanymi markami, takimi jak SWISS czy Kaldewei pokazały, że doskonale radzimy sobie w działaniach na globalną skalę”.
Międzynarodowa sieć
Stworzona sieć obejmuje 41 krajów. Lufthansa, przy współpracy z achtung! oraz londyńską centralą The Network One, określiła kryteria, jakie powinny spełniać agencje. Kolejnym krokiem były rozmowy z najlepszymi z nich na poszczególnych rynkach. Na ostateczny wybór wpływ miała znajomość rynku lotniczego, wiedza z zakresu współpracy z firmami i konsumentami oraz doskonałe relacje z mediami. Dzięki temu stworzono sieć o wysokich kompetencjach i globalnym zasięgu.
Wyborem agencji zajmował się zespół pod kierownictwem Andreasa Bartelsa, szefa komunikacji w Lufthansa Group. „Sieć przygotowana dla nas przez achtung! jest szyta na miarę i idealnie odpowiada na nasze potrzeby. Po raz pierwszy ogólnoświatowe działania komunikacyjne wszystkich linii lotniczych wchodzących w skład Lufthansa Group będą wspierane przez zewnętrzną agencję. Dzięki temu będziemy jeszcze szybsi, elastyczniejsi, a wszystkie działania będą ustandaryzowane. achtung! zdobyło nasze serca kreatywnymi pomysłami, międzynarodowymi kompetencjami i duchem zespołu. Z niecierpliwością czekamy na owoce naszej współpracy”, powiedział Bartels.
O achtung!
achtung! została założona w 2001 roku i jest uznawana za niekonwencjonalną, niestandardową, międzynarodową agencję prowadzoną przez swoich właścicieli. Jest w pierwszej dziesiątce niemieckich agencji PR, a także pierwszej piętnastce najbardziej kreatywnych agencji reklamowych. W 2018 roku została wyróżniona podczas Econ Awards jako najbardziej nagradzana agencja roku, a w 2017 roku wybrana „Agencją Roku” podczas ceremonii PR REPORT AWARDS. Z PR wpisanym w swoje DNA, achtung! oferuje wsparcie kreatywne w dotarciu do opinii publicznej. W kategorii Public Relations żadna niemiecka agencja nie otrzymała do tej pory więcej wyróżnień. W biurach achtung! w Hamburgu i Monachium pracuje 160 specjalistów i konsultantów ds. komunikacji.