Polacy inwestują w emocje

AktualnościWiadomości

Jak zarządzać siecią partnerską, aby zwiększyć sprzedaż?

O sukcesie sieci partnerskiej decyduje sprawna współpraca i komunikacja. Jednak większość stosowanych narzędzi do zarządzania partnerami, jak CRM-y i Excel, nie jest w stanie sprostać wymogom nowoczesnego biznesu. Czas sięgnąć po bardziej efektywne i elastyczne rozwiązanie.

Według ChannelFutures.com ponad ¾ produktów i usług na świecie sprzedawanych jest przez kanały pośrednie. Jednym z takich kanałów jest partnerska sieć sprzedaży. Odpowiednio prowadzona może być strategią, dzięki której firma zaznaczy swoją pozycję na nowych rynkach, zwiększy skalę biznesu i przede wszystkim osiągnie większe zyski. Raport Dacebo zwraca jednak uwagę, że zdecydowana większość firm w sieciach partnerskich przeżywa trudności – 65% CMO nie wie jak zarządzać wzrostem sieci, ponad 25% partnerów zaś skarży się na problemy z rozliczaniem płatności, onboardingiem i uzyskaniem odpowiednich kwalifikacji. Mimo że trudności pojawiają się po obu stronach, to rozwiązać może je tylko zarządzający siecią partnerską. W jaki sposób?

Odpowiedzią jest efektywna komunikacja. To jej brak prowadzi właśnie do asymetrii w kompetencjach i wiedzy, a także do psujących się relacji biznesowych. I wreszcie niedostatecznej sprzedaży i zysków. Jeśli firma nie zapewni swoim partnerom optymalnego narzędzia służącego do wymiany informacji, to nie może liczyć na sukces swojej sieci.

– Większość sieci partnerskich obsługiwanych jest dzisiaj przez kilka niezintegrowanych programów, które nie tylko nie eliminują problemów komunikacyjnych, ale jeszcze dostarczają nowych – mówi Krzysztof Kowal, Współzałożyciel i CEO platformy Qalcwise.com. – Firmy korzystają z zamkniętych CRM-ów różnych producentów, dane zapisują w plikach excelowych, które następnie wysyłają mailem z przeglądarki internetowej. Jest mnóstwo okazji, aby informacje się zgubiły – maile przecież często nie dochodzą, a wielokrotnie edytowane Excele często nie zawierają tych danych, o które nam chodzi – dodaje.

To prawda, używanie niezintegrowanych ze sobą systemów, to prosta droga w kierunku porażki. O ile pocztę e-mail i Excela możemy uznać za jedne z najwspanialszych wynalazków na świecie, to w przypadku komunikacji leadów sprzedażowych, onboardingu, czy przekazywania materiałów marketingowych są one po prostu nieefektywna. Wystarczy, że zapomnimy odpowiedzieć na jednego maila z informacją o możliwości sprzedażowej i narażamy się na utratę potencjalnego klienta. To samo powiedzieć możemy o arkuszach kalkulacyjnych – są świetnym narzędziem do pracy z danymi, ale tylko w przypadku, gdy od początku do końca zajmuje się nimi jedna osoba. W sytuacji gdy te same, na bieżąco edytowane i aktualizowane przez partnerów dane sprzedażowe są podstawą do raportów i prognoz, niepoprawna zawartość choćby jednej komórki może prowadzić do błędnych wniosków, a w konsekwencji strat finansowych. Kolejnym problemem jest eksport i import danych z CRM-ów, które bez aktualnej zawartości stają się tylko przeszkodą w pracy sprzedawców.

Rynek potrzebuje rozwiązania, które integruje funkcje analizy danych dostępne w Excelu, metody zarządzania dealami lepsze od tych CRM-owych oraz możliwości elastycznej komunikacji i przesyłania plików bardziej efektywne niż te zapewniane przez skrzynki mail.

– Takie narzędzie dostępne jest na naszej platformie – mówi Krzysztof Kowal. – Stworzyliśmy zintegrowany system do zarządzania siecią partnerów, który nie tylko łączy w sobie najlepsze funkcjonalności programów analitycznych, komunikacyjnych, czy CRM-ów, ale również skalowalność i olbrzymią elastyczność.

Narzędzie, o którym mówi Krzysztof Kowal to Partnerwise – aplikacja biznesowa oparta na technologii no-code (bez kodowania), która umożliwia monitorowanie i zarządzanie siecią partnerów, śledzenie każdego etapu sprzedaży oraz wspieranie jego gorzej performujących elementów. Dzięki pracy w środowisku SaaS, aplikacja jest łatwa w implementacji w każdym środowisku biznesowym oraz pozwala na odwzorowanie procesów w skali 1:1. To co odróżnia Partnerwise od podobnych produktów, to funkcje wykraczające ponad jedynie “rejestrację” zdarzeń i dokumentów. Aplikacje Qalcwise, zgodnie ze swoją nazwą (ang. Calculation-wise) umożliwiają kalkulację i generowanie ofert handlowych, kalkulację prognoz i budżetów sprzedażowych i marketingowych, rozliczanie prowizji partnerów, bonusów i retro-rabatów, kalkulację stanów magazynowych i powiadamianie o np. konieczności ich uzupełnienia, elastyczne reguły akceptacji i przepływu zadań.

– Budując Partnerwise, chcieliśmy sprostać wyzwaniom, których sami doświadczamy, jako dostawcy oprogramowania – dodaje Krzysztof Kowal. – Sprzedając aplikacje przez sieć partnerską przekonaliśmy się, że dobra komunikacja i wymiany informacji to podstawa efektywnej współpracy. Znając ograniczenia dostępnych na rynku rozwiązań i potrzeby biznesowe firm, stworzyliśmy aplikację Partnerwise i z przyjemnością udostępniamy ją innym.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Cristiano Ronaldo jest pierwszym miliarderem piłkarskim

AktualnościWiadomości

Atak na największą japońską firmę piwowarską budzi coraz większe obawy dotyczące gotowości na cyberataki

AktualnościWiadomości

Stellantis przechodzi restrukturyzację

AktualnościWiadomości

Jaguar Land Rover wznawia produkcję

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *