Rosnący popyt na podróże i wyższe ceny biletów przyniosły matce AUA Lufthansie znacznie mniejsze straty na początku roku. W pierwszym kwartale typowy sezonowo minus operacyjny (skorygowany EBIT) wyniósł 273 mln euro, a więc był prawie o połowę niższy niż w ogarniętym pandemią okresie poprzedniego roku.
Strata netto zmniejszyła się również z powodu odpisu tylko o jedną piątą do 467 mln euro. Zarząd skupiony wokół prezesa Lufthansy, Carstena Spohra, widzi, że grupa jest na dobrej drodze do znacznego przekroczenia zysku operacyjnego w wysokości 1,5 miliarda euro od 2022 roku w bieżącym roku, zgodnie z planem.
W pierwszym kwartale linie lotnicze Lufthansa Group przewiozły około 22 milionów pasażerów, o około 70 procent więcej niż rok wcześniej. W tamtym czasie pandemia koronowa nadal miała znaczący wpływ na popyt na bilety. Według skorygowanych danych sprzedaż wzrosła teraz o 40 procent do dobrych 7 miliardów euro. W działalności pasażerskiej Grupa zmniejszyła o ponad połowę skorygowaną stratę operacyjną do 512 mln EUR. Z drugiej strony frachtowa spółka zależna Lufthansa Cargo musiała zaakceptować spadek zysków: jej skorygowany zysk operacyjny wyniósł 151 mln euro i był o około 70 procent niższy niż w rekordowym kwartale na początku 2022 roku.