Zdaniem prezesa Lloyds, Bruce’a Carnegie-Browna, zawalenie się mostu autostradowego w porcie w Baltimore może być największą stratą w historii ubezpieczycieli statków. Jest jeszcze za wcześnie, aby dokonać dokładnych szacunków, powiedział w czwartek Carnegie-Brown agencji prasowej Reuters. Dodał jednak, że byłby „bardzo zaskoczony”, gdyby zderzenie kontenerowca „Dali” z mostem Francisa Scotta nie spowodowało wielomiliardowych szkód. „Tragedia ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się największą pojedynczą stratą w ubezpieczeniach morskich”.
Do tej pory zatonięcie statku wycieczkowego „Costa Concordia” w 2012 roku uważane jest za największą stratę dla ubezpieczenia żeglugi i wyniosła 1,5 miliarda dolarów. Marcos Alvarez z agencji ratingowej Morningstar DBRS szacuje Baltimore na dwa do czterech miliardów dolarów, w zależności od tego, jak długo nie będzie można dotrzeć do szczególnie ważnego dla przemysłu samochodowego portu u ujścia rzeki Patapsco, ponieważ most zawalił się w woda. W tym przypadku wchodzi w grę ubezpieczenie od przerw w działalności. Na przykład do terminala ładowania Mercedes-Benz nie można już dotrzeć od strony morza. Jednakże szkody prawdopodobnie poniosą duże grupy składające się z maksymalnie 80 ubezpieczycieli i reasekuratorów. Według Instytutu Informacji Ubezpieczeniowej AXA XL odgrywa wiodącą rolę w puli Międzynarodowej Grupy Klubów P&I.
Rynek ubezpieczeniowy Lloyd’s of London i jego ponad 50 firm członkowskich odgrywają główną rolę w ubezpieczeniach statków. W 2022 roku składka przypisana brutto za żeglugę, lotnictwo i transport wyniosła ponad sześć miliardów funtów, a Ameryka Północna jest największym rynkiem dla Lloyd’s.
W ubiegłym roku Lloyd’s wygenerował łączny wolumen składek na poziomie 52,1 (2022: 46,7) miliardów funtów i osiągnął rekordowy zysk przed opodatkowaniem w wysokości 10,7 (minus 0,8) miliardów funtów. Rosnące ceny i mniejsze roszczenia spowodowały spadek wskaźnika mieszanego do 84,0 (91,9) proc. Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę Lloyd’s korzysta z samolotów należących do firm leasingowych, które utknęły w Rosji. Carnegie-Brown powiedział, że Lloyd’s przeznaczył na ten cel 1,6 miliarda funtów w ciągu ubiegłych dwóch lat. Negocjacje ugodowe z firmami leasingowymi są na „zaawansowanym etapie”. Postępowania sądowe w Londynie i Dublinie zaplanowano na ten rok.