Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

W pierwszej połowie roku Porsche sprzedało mniej samochodów

Spadek sprzedaży w Porsche: w Chinach sytuacja nie wygląda już tak. Odnowienie kilku modeli również ma swój udział. W pierwszej połowie roku Porsche sprzedało mniej pojazdów sportowych i terenowych, m.in. ze względu na słabą koniunkturę w Chinach. Jak ogłosił producent samochodów ze Stuttgartu, od stycznia do czerwca na całym świecie dostarczono 155 945 pojazdów. To o 6,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do niższych wyników sprzedaży przyczyniło się również odnowienie kilku modeli.

Według informacji, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy do Chin dostarczono o jedną trzecią mniej pojazdów niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną jest utrzymująca się napięta sytuacja gospodarcza w kraju. Porsche wyeksportowało także do Ameryki Północnej o sześć procent mniej pojazdów niż w pierwszej połowie 2023 roku. Spadek jest jednak mniejszy niż na początku roku, kiedy dostawy utrudniały opóźnienia celne. 

Nowe modele niosą ze sobą wyzwania

Częściowo spodziewano się spadku sprzedaży: w tym roku Porsche wprowadza na rynek nowe wersje elektrycznych samochodów sportowych Panamera i Taycan, a także w pełni elektrycznego kompaktowego SUV-a Macan. Odświeżaniu ulega także klasyczna 911-tka. Ponadto nowe Cayenne zostanie wprowadzone na rynek w 2023 roku. Twierdzono, że przejścia między seriami modeli są złożone i prowadzą do luk w podaży na poszczególnych rynkach i seriach modeli.

Wzrost sprzedaży w Europie

Z informacji wynika, że ​​liczba pojazdów dostarczonych w Niemczech wzrosła o 22 proc. W pozostałej części Europy firma, w której większościowym udziałowcem jest Grupa Volkswagen, sprzedała około sześć procent samochodów więcej. Na rynkach zamorskich i rynkach wschodzących, do których należą Afryka, Ameryka Łacińska, Australia, Japonia i Korea, spadek wyniósł dwa procent.

Szczególną popularnością cieszył się samochód sportowy 911. Porsche dostarczyło o około osiem procent więcej tego modelu. Sprzedano o około 16 procent więcej modelu Cayenne , modelu z największą liczbą dostaw. W przypadku modeli Macan, Panamera i Taycan odnotowano kilka znaczących spadków.

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *