Według informacji, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy do Chin dostarczono o jedną trzecią mniej pojazdów niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną jest utrzymująca się napięta sytuacja gospodarcza w kraju. Porsche wyeksportowało także do Ameryki Północnej o sześć procent mniej pojazdów niż w pierwszej połowie 2023 roku. Spadek jest jednak mniejszy niż na początku roku, kiedy dostawy utrudniały opóźnienia celne.
Nowe modele niosą ze sobą wyzwania
Częściowo spodziewano się spadku sprzedaży: w tym roku Porsche wprowadza na rynek nowe wersje elektrycznych samochodów sportowych Panamera i Taycan, a także w pełni elektrycznego kompaktowego SUV-a Macan. Odświeżaniu ulega także klasyczna 911-tka. Ponadto nowe Cayenne zostanie wprowadzone na rynek w 2023 roku. Twierdzono, że przejścia między seriami modeli są złożone i prowadzą do luk w podaży na poszczególnych rynkach i seriach modeli.
Wzrost sprzedaży w Europie
Z informacji wynika, że liczba pojazdów dostarczonych w Niemczech wzrosła o 22 proc. W pozostałej części Europy firma, w której większościowym udziałowcem jest Grupa Volkswagen, sprzedała około sześć procent samochodów więcej. Na rynkach zamorskich i rynkach wschodzących, do których należą Afryka, Ameryka Łacińska, Australia, Japonia i Korea, spadek wyniósł dwa procent.
Szczególną popularnością cieszył się samochód sportowy 911. Porsche dostarczyło o około osiem procent więcej tego modelu. Sprzedano o około 16 procent więcej modelu Cayenne , modelu z największą liczbą dostaw. W przypadku modeli Macan, Panamera i Taycan odnotowano kilka znaczących spadków.