Umowa pomiedzy DHL Freight i Toyota

DHL Freight, jeden z wiodących dostawców usług frachtu drogowego w Europie, podpisał umowę z Toyota Material Handling Group, czołowym producentem wyposażenia magazynów. Dotyczy ona transportu nowo wprowadzonej linii systemów regałowych od dostawców do Klientów firmy w całej Europie. Począwszy od września, produkty z szerokiej gamy rozwiązań regałowych, w tym systemów składowania palet, a także półki i inne systemy niepaletowe, będą za pośrednictwem sieci DHL Freight dostarczane do nowo powstających magazynów. Zasadnicze znaczenie ma dostawa w dniu dokładnie określonym w zleceniu, gdyż od tego zależy terminowa realizacja projektu prowadzonego przez Klienta.

Kiedy niedawno uruchomiliśmy naszą najnowszą linię rozwiązań regałowych, szybko stało się jasne, że potrzebujemy partnera, który ma wiedzę i możliwości, by zaprojektować i wdrożyć rozwiązanie odpowiadające specyfice naszych zakładów. Zobowiązujemy się dostarczać rozwiązania wysokiej jakości, idealnie dostosowanie do wymagań naszych klientów w zakresie magazynowania. Jednym z wymogów jest, aby dostawa miała miejsce dokładnie wtedy, gdy produkty są potrzebne. A DHL pomaga nam spełnić obietnice dane Klientom – powiedział Hans Larsson, Dyrektor ds. Rozwiązań Logistycznych Toyota Material Handling Europe.
Rozwiązanie zapewnione przez DHL jest analogiczne do systemów projektowanych dla przemysłu motoryzacyjnego. Każda przesyłka – w zależności od daty produkcji w zakładzie dostawcy, uzgodnionej daty dostawy oraz jej rodzaju i wielkości – funkcjonuje w sieci jako ładunek drobnicowy (LTL), częściowy (PTL) lub całopojazdowy (FTL). Czasy realizacji poszczególnych zamówień mogą być dla każdego z nich różne, ale niezwykle ważne jest, by całość wyposażenia dotarła na miejsce uzgodnionego dnia, nawet jeżeli jest ono wytwarzane w różnych zakładach w Europie. Gdy dotrze zbyt wcześnie, prawdopodobnie nikt nie będzie mógł go odebrać lub nie znajdzie się miejsce na składowanie, a jeżeli zbyt późno – ekipa montażowa nie będzie mogła wykonać swojej pracy, opóźniając tym samym otwarcie magazynu. Z racji, że dostawa określonego dnia była dla Toyota Material Handling niezwykle istotnym kryterium, DHL zaangażował do projektu ekspertów w planowaniu transportu i wykorzystał szereg narzędzi informatycznych, służących do zarządzania przepływami.
Zarządzanie transportem bardzo zróżnicowanych ładunków i terminowość dostaw, wymagają dokładnego planowania i skutecznych rozwiązań – mówi Stefan Brunner, Global Sector Head Automotive, DHL Freight. Zrozumieliśmy, że klient potrzebuje rozwiązania paneuropejskiego. Zebraliśmy więc w jednym miejscu ekspercką wiedzę z różnych krajów oraz narzędzia wykorzystywane do projektowania rozwiązań specyficznych dla poszczególnych gałęzi przemysłu, tak aby sprostać oczekiwaniom naszego klienta.
Oprócz dostawy w określonym dniu, wyzwaniem jest także wyjątkowa różnorodność ładunków. Przewożone będą zarówno małe pudełka, jak i pełnowymiarowe 13-metrowe regały. Ponadto, elementy przeznaczone do systemu instalowanego w danym magazynie mogą pochodzić od różnych dostawców w Europie. DHL Freight konsoliduje przesyłki zawierające wszystkie części i dostarcza je w uzgodnionym terminie. Aby zapewnić płynność i terminowość dostaw, transporty są starannie planowane we współpracy z dostawcami, Toyota Material Handling oraz magazynem odbiorcy. W ramach tego projektu DHL Freight dostarczy każdego roku przesyłki o łącznej wadze ponad 30,000 ton.
Redakcja: