Technologiczny Start-up pomoże zwiększyć sprzedaż w Internecie

Ruszyła platforma technologiczna SalesBee oferująca zestaw narzędzi wspierających sprzedaż w Internecie. Rozwiązania należące do kategorii Sales Booster mają pomagać sklepom internetowym w budowaniu trwałych relacji z klientami oraz optymalizować sprzedaż. Innowacyjne multinarzędzie, którego zaletą jest automatyczna implementacja oraz intuicyjny system do zarządzania, będzie rozwijane o nowe funkcjonalności. Twórcy SalesBee chcą, aby ich rozwiązanie znalazło się w światowej czołówce w swojej kategorii. Pierwsze wdrożenia SalesBee pokazują, że sprzedaż w sklepie internetowym może zostać zwiększona nawet o 30 proc.

Założycielem i właścicielem SalesBee jest Piotr Grzybczak, doświadczony menedżer, który specjalizuje się w tworzeniu start-upów wykorzystujących nowoczesne technologie. Współtworzył i wprowadzał na rynek markę Tax Care, następnie Energię dla firm, podmiot działający na rynku energii odnawialnej. Ostatnim jego projektem było uruchomienie pierwszego w Polsce internetowego banku specjalizującego się w oszczędzaniu i inwestowaniu – BGŻOptima. Wcześniej doradzał także w rozwoju biznesu klientom Boston Consulting Group jako Project Leader. Obecnie postanowił zbudować własną firmę, której głównym polem działania będzie wspomaganie branży e-commerce.

SalesBee to multinarzędzie wspomagające zarządzanie sklepem internetowym, dzięki lepszemu poznaniu zachowań klientów sklepu, komunikację z nimi w czasie rzeczywistym oraz mailingi, a w konsekwencji zwiększające liczbę zamówień w sklepie.

-Według badań tylko 3 na 100 osób wchodzących na stronę sklepu internetowego dokonuje zakupu. Dajemy rozwiązania, które mogą znacznie poprawić ten wskaźnik. SalesBee to zewnętrzne rozwiązanie dostosowane do średnich i małych sklepów z szybką, automatyczną instalacją, nie wymaga ingerencji w stronę- mówi Piotr Grzybczak.

Narzędzia udostępniane przez SalesBee pozwalają na identyfikację osób wchodzących na stronę, analizę czasu na niej spędzonego oraz wsparcie dla monitoringu zachowań osób używających różnych urządzeń (x-devices). Automatycznie integrują się z kanałami adwords i mediami społecznościowymi by śledzić ruch z płatnych sfer. Mechanizmy SalesBee reagują na zachowanie klienta na stronie, podpowiadając mu jakie produkty wybrać.

Pierwsze wdrożenia SalesBee pokazują, że sprzedaż w sklepie internetowym może zostać zwiększona nawet o 30 proc. Platforma zbudowana została tak, aby była prosta i intuicyjna w obsłudze, a przejrzysta prezentacja danych maksymalnie skracała czas obsługi. Właściciel sklepu internetowego ma do dyspozycji także aplikację mobilna na smartfony z systemem operacyjnym Android, dzięki czemu może zarządzać sprzedażą z dowolnego miejsca. Przez aplikację na urządzenia mobilne zarządzający sklepem otrzymuje w czasie rzeczywistym alerty, między innymi o nowych zamówieniach, spadku lub wzroście odwiedzin na stronie lub samej jej dostępności dla klientów, a także o pojawieniu się negatywnych komentarzy na portalach z ocenami sklepów internetowych. Dzięki temu na określone zdarzenia można zareagować bardzo szybko.

SalesBee to także kompleksowy zestaw rozwiązań do e-mail marketingu umożliwiający m.in. geotargetowanie i targetowanie wysyłek do wybranych grup, personalizację contentu, pełne raportowanie i planowanie wysyłek na podstawie reakcji na poprzednie kampanie. Narzędzie oferuje gotowe szablony mailingów oraz specjalny kreator graficzny do ich samodzielnego projektowania.

Platforma SalesBee oferuje również innowacyjne podejście do zarządzania leadmi, ich segmentację na podstawie danych ze stron czy informacji o poruszaniu się po stronie. Rozwiązanie w prosty sposób integruje się z CRM sklepu internetowego umożliwiając zarządzanie kontaktami, generowanie raportów sprzedażowych czy zapisów interakcji z klientem. Do każdego kontaktu można dodawać notatki i przypomnienia.

– Nasze rozwiązanie ma przede wszystkim zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego dzięki zintegrowaniu w jednym miejscu wielu innowacyjnych narzędzi. Pomaga także w budowaniu spersonalizowanych i trwałych relacji z klientem oraz wzmacnia jego lojalność – mówi Piotr Grzybczak. – Obecnie jesteśmy w trakcie wdrażania kolejnych funkcjonalności niespotykanych dotąd na rynku. Udostępnimy je już wkrótce. Naszą ambicją jest stworzenie dużego biznesu, który znajdzie się w czołówce na świecie w swojej kategorii – dodaje.

Redakcja: