Jak promować transport publiczny, tak aby mieszkańcy wielkich miast zostawiali samochody na parkingach i przesiadali się do autobusów, tramwajów i kolejek metra?
Na genialny pomysł wpadli włodarze Dubaju. Aby przyciągnąć i zainteresować mieszkańców tego emiratu do korzystania z transportu miejskiego zorganizowano loterie dla pasażerów, gdzie główna nagroda są pokaźnie sztabki złota. Ogólna wartość nagród to 200 tyś. Euro. W europejskich mediach brzmi prześmiewczy ton, ze z czym do gościa u nas w Berlinie, Paryżu czy Londynie jakimś bilecikiem na mecz, koncert czy telefonem komórkowym. N stacjach metra organizowane są mecze koszykówki z taka gwiazda jak Kareem Abdul-Jabbar.
W Dubaju jest problem, bo przeciętna rodzina ma więcej niż dwa samochody i należy ten emirat do krajów o najwększym wskaźniku posiadanych aut. Nawet kilkuprocentowe odciągniecie posiadaczy od używania samochodów spowoduje rozluźnienie ulicznych korków.