Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Światowi liderzy stawiają na marki premium

W świecie, który ceni ekskluzywność, jakość i status, luksusowe marki stworzyły wyjątkowe miejsce, ta kategoria obroni się nawet w kryzysie – podkreślają eksperci. Niezależnie od branży – mody, biżuterii po wyśmienitą kuchnię, napoje alkoholowe czy podróże – luksusowe marki są w czołówce innowacji i stylu. Ta innowacja i styl często znajdują odzwierciedlenie w ich strategiach, sposobie budowy portfela produktów i utrzymania wysokiego stopnia zainteresowania klientów.

Według danych Bain & Company i Altagamma rok 2024 będzie okresem stabilnego wzrostu dla sektora premium, a sprzedaż detaliczna ma dojść do poziomu 390 miliardów euro. Stąd wiele firm dokłada starań, aby konsekwentnie zmienia  swoje usługi czy portfolio produktów i wejść do segmentu super premium. Przykładem są restauracje, hotele, producenci trunków, którzy zwracają się w stronę premiumizacji.

Eksperci uważają, że powodem wzrostu sprzedaży marek z najwyższej półki jest to, że premiumizacja produktów łączy tzw. efekt niezapomnianych wrażeń w sklepach i Internecie. Przykładem jest znany dom towarowy Harrods, który niedawno gościł nagrodzonego gwiazdką Michelin szefa kuchni Björna Frantzéna w swojej restauracji na piątym piętrze lub koncern alkoholowy Brown Forman GTR, który uruchomił na lotnisku Amsterdam Schiphol specjalny salon flagowego produktu – Jack Daniel’s i samochodu wyścigowego McLaren F1 Team.

https://www.trbusiness.com/channel-news/airports/brown-forman-gtr-opens-jack-daniels-and-mclaren-f1-pop-up-at-amsterdam-schiphol/240465.

Naszą misją jest podnoszenie jakości marki i doświadczeń zakupowych, co prowadzi nas do organizowania tego typu ekskluzywnych inicjatyw – wyjaśnia Stéphane Morizet, dyrektor ds. marketingu Global Travel Retail w Brown-Forman.

Według Luca Solca, starszego analityka ds. badań w prywatnej firmie Bernstein, specjalizującej się w towarach luksusowych, jednym z powodów, dla których premiumizacja opłaca się sprzedawcom detalicznym, jest przyjęcie przez konsumentów postawy You Only Live Once (‘’Żyje się tylko raz’’). Twierdzi, że pandemia sprawiła, że ​​wielu zamożnych konsumentów stało się bardziej świadomych. Z drugiej strony, pomimo wszystkich ograniczeń nałożonych w ostatnich latach, europejscy konsumenci zgromadzili dodatkowe oszczędności o wartości prawie 1 biliona euro. Ekspert uważa, że czołowe marki w każdej kategorii – takie jak Chanel, Hermès, Louis Vuitton i Cartier – wykorzystały tę stłumioną siłę nabywczą i wykorzystały swoją wysoką atrakcyjność, aby zachęcić klientów do wydawania oszczędności na swoje produkty.

Marki Super Premium powinny dążyć do tego, aby doświadczenia zakupowe ich produktów były wyjątkowe i niepowtarzalne. Wymaga to dużej wyobraźni i kreatywności, które są jednymi z największych cech handlu detalicznego produktami luksusowymi – podkreśla Paweł Miziołowski, dyrektor marketingu Brown-Forman Polska.

Brown-Forman od dłuższego czasu optymalizuje swój portfel marek, powiększając go o trunki z segmentu premium, czego potwierdzeniem były transakcje przejęcia marek Diplomatico Rum, czy portfela marek Gin Mare (Gin Mare i Gin Mare Capri). Diplomático Rum dołączył do naszego rozszerzającego się portfolio, dając firmie Brown-Forman wiodącą pozycję na rynku w szybko rozwijającej się kategorii rumów super-premium. Ta stara marka rumu ma charakterystyczne opakowanie, silną pozycję i jest wyśmienitym alkoholem” – mówił w październiku 2022 roku Lawson Whiting, President and CEO, Brown-Forman Corporation.

https://www.brown-forman.com/article/brown-forman-purchase-diplomatico-rum-brand-october-6-2022

Strategia koncentracji na segmencie Premium Plus oznacza mocne wsparcie dla zespołów i sieci dystrybucji na całym świecie, w tym w Polsce. Rynek alkoholi spirytusowych cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony inwestorów, jak i konsumentów. Brown-Forman zyskuje na premiumizacji swojego portfela oraz na odważnych inwestycjach w marki. Utrzymująca się siła marek, głównie Jack Daniel’s Tennessee Whiskey, dobrze wróży – napisali analitycy Zacks Equity Research cytowani przez Nasdaq.com

(https://www.nasdaq.com/articles/heres-why-brown-forman-bf.b-is-marching-ahead-of-its-industry)

Jak podkreśla Filip Popławski, dyrektor zarządzający Brown-Forman Polska – celem jest dynamiczny rozwój marek w segmencie premium i super premium. Uważa, że koncentracja w tych segmentach dobrze służyła Brown-Forman w ostatnich latach i wierzy, że jest to najlepsza strategia dalszego rozwoju działalności firmy w dłuższej perspektywie.

Niedawno magazyn Forbes Research przeprowadził analizę gustów konsumentów dóbr luksusowych (HNWI) Okazało się, że 63% ankietowanych stwierdziło, że produkty z segmentu ‘’cichego’’ luksusu są bardziej pożądane i służą jako większy symbol statusu niż przedmioty luksusowe opatrzone logo. Cichy luksus to nie tylko produkt premium nie rzucający się w oczy, lecz cała gama produktów i usług, dających niezapomniane przeżycia, doświadczenia (podróże, smaki, zapachy, doznania i jakość). Etos marki to sposób, w jaki konsumenci mogą utożsamiać się danym produktem segmentu Premium. Marketing oparty na wartościach jest skuteczny nie bez powodu – pomaga przyciągnąć podobnie myślących konsumentów, którzy są lojalni, ponieważ rezonują z historią Twojej marki – podsumowuje Hellen Barreto z magazynu Forbes.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Check Point przejmuje Cyberint, aby wzmocnić obszar wywiadu zagrożeń

AktualnościWiadomości

"Króla Śrub” Reinhold Würth przekazuje wnukowi ważne stanowisko

AktualnościWiadomości

Krytyka planów Coca-Coli wynikajacych z „czystej żądzy zysku”

AktualnościWiadomości

Nike boryka się z problemami

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły