Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Spadły zyski niemieckich producentów samochodów

Z analizy wynika, że ​​na początku roku niemieccy producenci samochodów odnotowali pogorszenie wyników w porównaniu międzynarodowym. „Przy spadku sprzedaży o 1,7 procent i spadku zysków o jedną czwartą trzy niemieckie koncerny samochodowe osiągnęły ogólnie znacznie gorsze wyniki niż większość ich konkurentów”, stwierdziła w środę firma audytorsko-doradcza EY. Razem Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz wygenerowały sprzedaż o wartości około 148 miliardów euro. To wciąż druga najwyższa wartość w pierwszym kwartale od czasu przeprowadzenia badania. Na potrzeby analizy EY ocenił dane finansowe 16 największych producentów samochodów na świecie. Badanie trwa od 2011 roku.

W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku sprzedaż wszystkich firm wzrosła w pierwszym kwartale o 3,9 procent, do około 493 miliardów euro. Zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł około 33,8 miliarda euro i był o 0,7 procent wyższy niż rok wcześniej. Ze wzrostem zysków o około 87 procent i wzrostem sprzedaży o 17 procent szczególnie wyróżnili się producenci samochodów z Japonii : było to spowodowane ciągłym spadkiem wartości jena, który sprawia, że ​​japońskie produkty są tańsze za granicą i prowadzi do wzrostu kursu wymiany.

Zdaniem Galla obecnie nie można przewidzieć szybkiego ożywienia gospodarczego: gospodarka słabnie, napięcia geopolityczne i wojny powodują dużą niepewność w wielu regionach. „Ponadto spowalnia nas niejasny rozwój elektromobilności: sprzedaż samochodów elektrycznych rozwija się rozczarowująco zarówno w Europie, jak i w USA ” – stwierdził. Kwestia, które technologie przeważą, znów wydaje się stosunkowo otwarta, co oznacza, że ​​branża będzie musiała inwestować równolegle w kilka rodzajów napędów.

Ponadto chiński rynek samochodowy rozwija się trudno, przynajmniej dla zachodnich producentów. „Lokalni dostawcy zyskują udział w rynku, szczególnie w segmencie elektrycznym. Zaciekła konkurencja jest brutalna” – powiedział Gall. O ile koncerny samochodowe zwiększyły sprzedaż samochodów w Europie o 3 proc. i w USA o prawie 6 proc., o tyle w Chinach zanotowały spadek o 2 proc . Przecież niemieccy producenci zanotowali lekki wzrost w Chinach. W pierwszym kwartale na ten kraj przypadało 33,2 procent światowej sprzedaży nowych pojazdów.
Polecane artykuły
AktualnościChinyWiadomości

Najstarsza polonistyka w Chinach ma 70 lat

AktualnościWiadomości

Wpływ międzynarodowych przepisów celnych na wysyłkę paczek dla firm

AktualnościWiadomości

Biura serwisowane w Warszawie: Nowoczesne rozwiązanie dla małych i średnich firm

AktualnościTechnologieWiadomości

Jak zamówić idealną obudowę: Praktyczny przewodnik po rozwiązaniach na zamówienie

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły