Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Samolot Austrian Airlines stracił nos w wyniku gradobicia

Burza gradowa poważnie uszkodziła samolot należący do spółki zależnej Lufthansy, Austrian Airlines (AUA). Między innymi oderwano przód maszyny. Jak poinformowały w poniedziałek austriackie linie lotnicze, Airbus A320 bezpiecznie wylądował w Wiedniu w niedzielny wieczór. 173 pasażerów i 6 członków załogi na pokładzie nie odniosło obrażeń. Samolot wystartował z Palma de Mallorca. Według AUA, zbliżając się do Wiednia, samolot zderzył się z komorą burzową. „Z powodu uszkodzeń wykonano połączenie alarmowe z Mayday” – poinformowała linia lotnicza.

Jeden z pasażerów powiedział „Kronen Zeitung”, że podczas lotu odczuwalne było gwałtowne drżenie. „Lądowanie było nieco trudniejsze niż zwykle” – powiedział. Następnie pilot powiedział pasażerom, że przednia szyba samolotu została rozbita.

Uszkodzenia były jednak bardziej rozległe. Zdjęcie przesłane na platformę Według AUA uszkodzone zostały również owiewki samolotu. Zespół techniczny AUA jest już w trakcie sprawdzania samolotu. Linia lotnicza podała, że ​​zadaniem pilotów jest monitorowanie prognozy i aktualnej sytuacji pogodowej na całej trasie lotu. Załoga tego lotu stwierdziła, że ​​komórka burzowa nie była widoczna na radarze pogodowym. „Incydent trwał tylko kilka sekund” – powiedziała rzeczniczka lotu przez burzę gradową.

Ze względu na wysoką energię kinetyczną grad może powodować znaczne szkody. Według Niemieckiej Służby Pogodowej duży grad występuje w komórkach burzowych o dużej zawartości wody w stanie ciekłym, w których powietrze przemieszcza się pionowo z dużą prędkością. Cząsteczki lodu mogą tworzyć się w temperaturach tuż poniżej zera.

Od tygodni na pierwszych stronach gazet regularnie pojawiają się samoloty Boeinga, a nie Airbusa . Boeing znajduje się obecnie pod zwiększoną presją, aby poprawić zapewnienie jakości po niemal nieudanej próbie . Na początku stycznia tuż po starcie podczas wspinaczki odłamała się część kadłuba praktycznie nowego samolotu 737-9 Max z ponad 170 osobami na pokładzie . Przypadkowo dwa miejsca bezpośrednio przy wejściu pozostały puste – nikt nie odniósł obrażeń.

Organ badania wypadków NTSB zakłada, że ​​w uszkodzonej części brakowało śrub mocujących. Powtarzały się także problemy z nieprawidłowo wywierconymi otworami w kadłubie. Szef Boeinga Dave Calhoun (67 l.) będzie wkrótce musiał odpowiedzieć na pytania amerykańskich senatorów dotyczące kryzysu producenta samolotów.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Na ME Check24 rozdaje koszulki za 100 milionów euro

AIAktualnościWiadomości

Co porabia współzałożyciel OpenAI Ilya Sutskever

AktualnościITWiadomości

USA zakazują rosyjskiego oprogramowania antywirusowego Kaspersky

AktualnościTechnologieWiadomości

Kod kreskowy kończy 50 lat – sześć faktów na urodziny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: