Co chiński raport na temat handlu zagranicznego oznacza dla świata?

AktualnościWiadomości

Richemont sprzedaje więcej biżuterii, ale mniej zegarków

Richemont – grupa produkująca biżuterię i zegarki rozwijała się stabilnie pomimo spowolnienia chińskiej gospodarki w pierwszych trzech miesiącach roku finansowego 2024/25 . Chociaż firma czerpała korzyści z utrzymującego się dużego popytu na biżuterię ze strony Cartier, Van Cleef & Arpels i Buccellatti, sprzedaż  zegarków spadła. Akcje wzrosły na początku notowań o ponad 2 procent.

Jak ogłosiła we wtorek grupa, w miesiącach od kwietnia do czerwca sprzedaż spadła o jeden procent rok do roku, do 5,27 miliarda euro. Jednak po uwzględnieniu różnic kursowych przychody wzrosły o jeden procent. Mówiono, że grupa rozrosła się we wszystkich regionach rynku z wyjątkiem Azji i Pacyfiku. Analitycy spodziewali się nieco większych przychodów. Dane nie obejmują działu internetowego, który został wydzielony na sprzedaż. Działalność domów Richemont rozwija się ogólnie dynamicznie, szczególnie w porównaniu z niedawno podanymi danymi konkurentów, takich jak Burberry czy Swatch, stwierdził analityk Jean-Philippe Bertschy z Bank Vontobel. Segment biżuterii po raz kolejny skorzystał na silnym popycie.

Powodem braku oczekiwań był dział zegarków z takimi markami jak IWC, Piaget i Vacheron Constantin. Sprzedaż w tym kraju spadła o 14 procent, do 911 milionów euro. Podobnie jak konkurencyjna firma Swatch, zegarmistrzostwo Richemont również ucierpiało z powodu słabego popytu w Chinach , Hongkongu i Makau. Spadek obrotów nastąpił także w Europie.

Jednak marki biżuterii są nadal poszukiwane. Sprzedaż w tym dziale wzrosła o 2 procent, do 3,66 miliarda euro. Segment „Inne”, w którym znajdują się marki z branży mody i akcesoriów, zwiększył przychody o 6 procent, do 701 mln euro. Podobnie jak cała branża dóbr luksusowych, działalność Richemont cierpi z powodu słabego popytu w Azji. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w stałej walucie spadła o 18 procent, przy spadku o 27 procent w samych Chinach, Hongkongu i Makau. Tymczasem można zaobserwować pozytywne zmiany na rynkach takich jak Korea Południowa i Malezja – stwierdził.

W Europie sprzedaż biżuterii i zegarków wzrosła o 5 procent, a w regionie obu Ameryk aż o 10 procent. Richemont osiągnął największy wzrost, wynoszący 59 procent, w Japonii , która należy do jego własnego regionu rynkowego . Mówiono, że rosnąca sprzedaż ze strony turystów, zwłaszcza z Chin, pozytywnie wpływa na biznes. Richemont nie podaje żadnych informacji na temat wyników za pierwszy kwartał. Z reguły nie podaje się żadnych oświadczeń na temat perspektyw biznesowych.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointWiadomości

Pożary w LA oraz kody QR. Wyłudzono dane 80 osób!

AktualnościWiadomości

Richemont błyszczy rekordową sprzedażą w kwartale świątecznym

AktualnościWiadomości

Niemcy gromadzą na swoich kontach biliony euro

Aktualnoście-commerceWiadomości

Akcje Zalando rosną po dobrych danych biznesowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *