Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Przełomowa siła sztucznej inteligencji

Według badania Horvátha jeden na dwóch managerów najwyższego szczebla nie wierzy, że rosnące wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji będzie miało znaczący wpływ na ich portfolio produktów lub model biznesowy.

Niechęć w przemyśle i bankach

Aktualna specjalna analiza  przeprowadzona przez firmę konsultingową Horváth, obejmująca ponad 400 wywiadów z członkami zarządów i kadry kierowniczej różnych branż, sugeruje, że wielu managerów najwyższego szczebla nie docenia siły rozwoju technologii AI. Przykładowo co drugi manager najwyższego szczebla nie wierzy, że coraz szersze wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji będzie miało znaczący wpływ na ich portfolio produktów lub model biznesowy .

Nawet jeśli chodzi o usługi i procesy wewnętrzne, uważa się, że generatywne aplikacje AI oparte na dużych modelach językowych, takie jak ChatGPT, mają niewielki potencjał zmian . Tylko co trzeci managFmanager wierzy w zmianę sytuacji, a jeśli już, to raczej skromną. Szczególnie sceptyczne są banki i instytucje finansowe. Tutaj 60 proc. ankietowanych zakłada, że ​​sztuczna inteligencja nie będzie miała znaczącego wpływu na model biznesowy czy produkty.

Tylko co trzecia instytucja kredytowa postrzega sztuczną inteligencję jako ciekawe osiągnięcie technologiczne, a w przypadku ubezpieczeń jest to zaledwie cztery procent. Jest to o tyle zaskakujące, że wykorzystanie sztucznej inteligencji jest najbardziej oczywiste w przypadku usług. Podobnie jak przemysł, sektor finansowy niechętnie wykorzystuje obecnie nowe możliwości. Dostawcy usług nie wierzą jeszcze, że w przyszłości będą mogli inaczej zarabiać na aplikacjach AI.

W sektorach handlu detalicznego i opieki zdrowotnej panuje optymizm

Z drugiej strony w handlu detalicznym panuje duch optymizmu. Dziewięć na dziesięć firm detalicznych spodziewa się poważnych zmian w swoim modelu biznesowym. Grupa OTTO ogłosiła niedawno, że będzie testować na swojej platformie nowego asystenta AI. Jednak z punktu widzenia branży nowe zastosowania AI miały jak dotąd niewielki wpływ na portfolio produktów.

W dobrym nastroju są także spółki z branży technologii medycznej i life science. W tym środowisku trzech na czterech managerów spodziewa się zmiany swojego modelu biznesowego za sprawą nowych zastosowań AI. Podobnie wielu widzi duży wpływ na procesy wewnętrzne. Można to wytłumaczyć faktem, że aplikacje AI są obecnie opracowywane i wykorzystywane przede wszystkim w tym kontekście. Wciąż jednak brakuje wyobraźni, aby uchwycić wymiary długotrwałego wykorzystania sztucznej inteligencji. Przypomina to pionierskie czasy Internetu czy sieci społecznościowych.

Wniosek:

Sztuczna inteligencja pozostanie. Krzywa uczenia się w firmach będzie szybko rosła, nawet jeśli w niektórych przypadkach będzie to następować powoli. Po ugruntowaniu się zastosowań sztucznej inteligencji automatycznie trafiają do strategii i rozwoju produktu. Centralnym pytaniem dla każdej firmy – oprócz ochrony danych i praw autorskich – jest to, gdzie i dlaczego należy stosować sztuczną inteligencję. Można przewidzieć, że będzie on niezbędny w przyszłości.

Polecane artykuły
Aktualności

ForBet – Co roku intensywnie inwestujemy w technologie, aby utrzymać pozycję na konkurencyjnym rynku

AktualnościWiadomościZdrowie

Przemysłowe tomografy komputerowe — nowe standardy kontroli jakości w przemyśle

AktualnościChinyEnergiaWiadomości

Chiny instalują znacznie więcej modułów słonecznych

AktualnościWiadomości

Weight Watchers traci Oprah Winfrey – akcje gwałtownie spadają

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: