Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Problemy z partnerem kosztowały MTU ponad miliard euro

Problemy materialne partnera biznesowego Pratt & Whitney mają również ogromny wpływ na monachijskiego producenta silników MTU. W rezultacie zyski i sprzedaż mogą być o miliard euro niższe w bieżącym roku finansowym, ogłosiło w poniedziałek MTU. Wpływu na płynność oczekuje się również w kolejnych latach 2024–2026.

Ze względu na braki materiałowe firma Pratt & Whitney zamówiła z powrotem do warsztatów setki dodatkowych silników, co ma kosztować 3 miliardy dolarów tylko w trzecim kwartale. Szef spółki-matki RTX Pratt & Whitney, Gregory Hayes, powiedział, że problemy z proszkami metali są „frustrujące” i prawdopodobnie będą miały „znaczący wpływ” na klientów. Setki samolotów trzeba uziemić ze względu na dodatkową konserwację. Na giełdzie akcje MTU straciły około 10 procent, akcje RTX spadły o ponad pięć procent, a akcje producenta samolotów Airbus , który w swoim A320neo wykorzystuje przekładniowe silniki turbowentylatorowe, spadły o 1,3 procent. Jeden z handlowców stwierdził, że skala była zaskakująco ujemna.

MTU pozostawiło otwartą kwestię, jak dokładnie program konserwacji wpłynie na prognozę. Prognoza na bieżący rok obrotowy budzi jednak zastrzeżenia. „MTU podejmie działania mające na celu ograniczenie wyżej wymienionych skutków.” W lipcu szef MTU Lars Wagner mówił o „umiarkowanym wpływie” wycofania akcji na średnioterminowe oczekiwania dotyczące zysków. Nasz świat pracy zmienia się szybko. Wiele wyzwań stwarza kluczowe możliwości.Eksperci są przekonani, że aby przetrwać, trzeba powiedzieć TAK zmianom. Przeczytaj tutaj, co jest teraz ważne.

MTU ma 18-procentowy udział w przekładniowym silniku turbowentylatorowym. Silniki GTF typu PW1100G-JM są najpopularniejszym silnikiem w odnoszącym sukcesy modelu Airbusa A320neo i są wykorzystywane m.in. przez tanie linie lotnicze JetBlue, Spirit Airlines i Wizz Air. Partner Pratt & Whitney, będący częścią Grupy RTX, stwierdził wcześniej, że w nadchodzących latach konieczne będzie od 600 do 700 wizyt w warsztatach więcej; Z tego powodu średnio 350 samolotów nie mogło wystartować.

Linie lotnicze zwykle otrzymują silniki zamienne, gdy ich własne silniki muszą trafić do warsztatu – ale istniejące silniki nie są wystarczające, aby wycofać z eksploatacji obecnie dotknięte silniki turbowentylatorowe z przekładnią. Linia lotnicza Whiz Air podała, że ​​spodziewa się zmniejszenia swojej przepustowości o dziesięć procent w drugiej połowie 2024 r.

Amerykańska grupa RTX oszacowała obciążenia finansowe na najbliższe lata na nawet 3,5 miliarda dolarów. W silnikach stosuje się proszek metalowy, który może powodować wtrącenia. Należy teraz wymienić uszkodzone tarcze turbiny wysokociśnieniowej. Hayes podkreślił, że są to wady produkcyjne proszku metalicznego, za które odpowiada firma RTX. Proces produkcyjny został obecnie dostosowany tak, aby wykluczyć takie zanieczyszczenie. Hayes powiedział, że jest pewien, że problem został już rozwiązany.

RTX stwierdziło, że większość silników zostanie poddana przeglądowi w tym i przyszłym roku. Oczekuje się, że silniki będą musiały przebywać w warsztatach średnio od 250 do 300 dni, zanim będą mogły zostać zwrócone liniom lotniczym. Firma pierwotnie spodziewała się 60-dniowego pobytu w warsztacie. Zakup wystarczającej liczby części zamiennych do uszkodzonych silników będzie prawdopodobnie wyzwaniem.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Zmiany modeli i słaba sprzedaż zmniejszają zyski Porsche

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Toyota ogłasza wykup akcji za miliard dolarów

AIAktualnościITWiadomości

SAP ze wzrostem zysków – ale redukcje etatów stają się coraz droższe

AktualnościWiadomości

Harris zebrała 81 milionów dolarów w 24 godziny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły