
Niemiecki producent samochodów sportowych Porsche chce dogonić elektromobilność. Z okazji 75-lecia samochodu sportowego firma ze Stuttgartu zaprezentowała w czwartek koncepcję nowego elektrycznego samochodu sportowego. Zgodnie z komunikatem prasowym, Porsche wciąż mówi o możliwej produkcji seryjnej jako „wizji”. Do tej pory producent oferował wyłącznie elektryczny model Taycan.
Do 2030 roku Porsche chce dostarczać ponad 80 procent swoich nowych pojazdów w pełni elektrycznych. W ubiegłym roku czysty e-udział spadł z 13,7 do 11 proc. Tłem były wąskie gardła w dostawach do produkcji Taycana, a co za tym idzie mniejsza sprzedaż. Trend spadkowy utrzymywał się również na początku 2023 roku. Jednocześnie Porsche inwestuje w potencjalnie przyjazne dla klimatu e-paliwa. Na razie Porsche nie chce oferować klasycznej 911 jako pojazdu czysto elektrycznego.
8 czerwca 1948 roku pierwszy samochód sportowy Porsche otrzymał pozwolenie na użytkowanie. Ferdinand Porsche wcześniej projektował i budował samochody – w tym poprzednika VW Beetle w czasach nazistowskich. Jego syn Ferry wypuścił wtedy na rynek pierwszy samochód sportowy, Porsche 356. Oryginalne Porsche miało 35 KM i prędkość maksymalną 135 kilometrów na godzinę.