Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

Oszustwa internetowe: Konsumenci boją się sztucznej inteligencji

E-maile phishingowe w imieniu banków lub firm kurierskich, wielkie sztuczki, szokujące wiadomości: wielu konsumentów już tego doświadczyło. Rośnie jednak strach przed złożonymi metodami oszustwa wykorzystującymi sztuczną inteligencję.

Konsumenci w Niemczech są zaniepokojeni próbami oszustw w Internecie – zwłaszcza w związku z nowymi metodami wykorzystującymi sztuczną inteligencję (AI). Około dziewięciu na dziesięciu respondentów (91 procent) stwierdziło w ankiecie przeprowadzonej przez dostawcę usług płatniczych Visa, że ​​padło już ofiarą próby oszustwa w Internecie. 83 procent uważa, że ​​w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrosła liczba prób oszustw w Internecie. I prawie wszyscy (94 proc.) obawiają się, że zastosowanie sztucznej inteligencji jeszcze bardziej utrudni ich wykrycie. 

17 procent ankietowanych świadomie zetknęło się z „deepfakes”. Odnosi się to do realistycznie wyglądających nagrań fotograficznych, audio lub wideo, które zostały utworzone lub zmodyfikowane przez sztuczną inteligencję. Z badania wynika, że ​​odsetek ten jest znacznie wyższy wśród osób poniżej 35. roku życia (27%). W tym celu instytut badania opinii publicznej Forsa przeprowadził w maju reprezentatywne badanie wśród około 1000 osób w Niemczech w wieku 18 lat i więcej.

Typowe oszustwa znane i powszechne

Ponad 90 procent ankietowanych zna typowe oszustwa, takie jak phishing, sztuczka z wnukiem i szokujące wiadomości. 80 procent otrzymało już fałszywą wiadomość od firmy kurierskiej lub kurierskiej, a 64 procent otrzymało wiadomości phishingowe w imieniu banku. 42 procent otrzymało fałszywe SMS-y, które rzekomo pochodziły od wnuków, matek lub innych krewnych. Takich rozmów telefonicznych doświadczyło 14 proc.  

Podobnie wiele osób stało się już celem „oszustwa miłosnego”. W celu wyłudzenia pieniędzy oszuści próbują zbudować relację, wykorzystując fałszywe profile w mediach społecznościowych. Około trzech na pięciu respondentów (64 procent) zna to oszustwo. 

Konsumenci z pewnymi ocenami

Wielu konsumentów wierzy, że potrafią zidentyfikować oszustwo. Ponad połowa (59%) twierdzi, że z łatwością wykrywa fałszywe strony internetowe lub wiadomości e-mail. Jednak wiele osób boi się wykorzystania sztucznej inteligencji do oszustw. „ Próby oszustwa w coraz większym stopniu skupiają się na manipulowaniu ludźmi za pomocą technik takich jak phishing i inżynieria społeczna” – mówi Tobias Czekalla, szef Visa for Germany. Sztuczna inteligencja jest również ważnym filarem zwalczania oszustw. Visa chroni płatności za pomocą ponad stu różnych modeli sztucznej inteligencji – wyjaśnił Czekalla. Tylko w 2023 r. technologia Visa oparta na wykrywaniu oszustw oparta na sztucznej inteligencji zapobiegła szkodom na całym świecie o wartości około 40 miliardów dolarów (około 37 miliardów euro).

Ogólnie rzecz biorąc, respondenci są podzieleni co do możliwości i zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją: 38 procent uważa, że ​​możliwości przewyższają ryzyko, podczas gdy większość (54 procent) jest bardziej zaniepokojona ryzykiem. Postrzegane zagrożenie jest większe wśród pokolenia powyżej 60. roku życia (65 proc.) niż wśród konsumentów poniżej 35. roku życia (45 proc.).

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *