
Największy chiński producent samochodów elektrycznych, BYD, zamierza w przyszłości wyposażyć tańsze, mniejsze modele w system jazdy autonomicznej. Jak ogłosiła firma w poniedziałek, system wspomagania „God’s Eye” zostanie zamontowany w trzech modelach kosztujących mniej niż 100 000 juanów (13 280 euro), w tym w małym samochodzie Seagull, który w Chinach kosztuje równowartość 9300 euro . BYD zwiększa w ten sposób presję na konkurentów, takich jak Tesla. Analitycy spodziewają się, że ten ruch wywoła nową wojnę cenową.
Jak powiedział ekspert branżowy Yale Zhang , dyrektor zarządzający Automotive Foresight, przesłaniem firmy BYD jest udostępnienie najnowszych technologii szerokiemu gronu odbiorców . „Technologia nie musi być high-endowa, a tutaj można stoczyć wojnę cenową”. Jest to tak samo istotne jak „DeepSeek”, nowa sztuczna inteligencja od chińskiego dostawcy, która wzbudza duże emocje jako skuteczny konkurent „ChatGPT” ze Stanów Zjednoczonych . BYD już wykorzystuje w swojej architekturze oprogramowania modele AI firmy DeepSeek.