Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościGospodarkaHandelWiadomości

Nestlé i WINIARY już od 20 lat razem

20 lat temu firma Nestlé podjęła decyzję o strategicznym zainwestowaniu w znaną kaliską fabrykę WINIARY, włączając ją tym samym do rodziny Nestlé. Od tego czasu zakład ten przeszedł całkowitą metamorfozę. Inwestor go zmodernizował i zapewnił marce WINIARY silną pozycję na rynku kulinariów. Teraz kaliszanie świętują 20-lecie mariażu polskiej tradycji kulinarnej i światowego know-how.

Na zaproszenie dyrektora fabryki do kaliskiego oddziału firmy Nestlé przybyli dostojni goście, by wspólnie z kierownictwem firmy wspominać 20 lat mariażu WINIAR i Nestlé. W związku z jubileuszem fabrykę odwiedził m.in. Prezydent Miasta Kalisza – Pan Grzegorz Sapiński, Starosta – Pan Krzysztof Nosal oraz przedstawiciele służb porządkowych, instytucji i organizacji, dzięki którym od 20 lat Nestlé z sukcesem rozwija markę WINIARY.

Niektórzy pracownicy WINIAR przyznają, że 20 lat temu mieli obawy o dalsze losy kaliskiej fabryki. Jednak nowy inwestor pozytywnie zaskoczył kaliszan rozpoczętymi tuż po prywatyzacji innowacjami wprowadzanymi w fabryce. Pierwszą inwestycją była modernizacja produkcji przyprawy w płynie, a następnie kotłowni i pozostałych obiektów zakładu. W ciągu ostatnich 20 lat firma Nestlé zmechanizowała, zinformatyzowała i zautomatyzowała cały zakład produkcyjny, a wartość inwestycji wyniosła blisko 400 mln zł. Dziś WINIARY to nowoczesna fabryka i przyjazne miejsce pracy, a Nestlé to znany i szanowany w Kaliszu pracodawca. Zespół fabryki zgodnie twierdzi, że dołączenie do światowej sieci Nestlé umożliwiło im przetrwanie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku spożywczym.

Obecnie w fabryce Nestlé w Kaliszu produkuje się łącznie ponad 650 wyrobów takich jak m.in.: sosy i majonezy, na czele z Majonezem Dekoracyjnym – numerem jeden na rynku majonezów w Polsce, zupy instant, buliony, dania gotowe, sosy, „Pomysły na …”, przyprawy w płynie i inne. W 2014 roku w fabryce w Kaliszu wyprodukowano blisko 70 tys. ton produktów, które trafiły na polski rynek i kolejne kilka tysięcy ton na eksport.

Pracownicy i dyrekcja fabryki poza troską o wyniki biznesowe, są także mocno zaangażowani w życie Kalisza i kaliszan. Od 5 lat sprzątają regularnie Las Winiarski i angażują się w akcję sadzenia drzew w mieście, a także wspierają lokalne wydarzenia sportowe, takie jak np.: Bieg Ptolemeusza. Fabryka regularnie szkoli młodzież. W tym roku na praktyki letnie przyjęto aż 17 osób, studentów i absolwentów, wybranych z setek nadesłanych aplikacji.

– Wierzymy, że aby osiągać długotrwałe sukcesy biznesowe, firma musi przynosić korzyści lokalnej społeczności, w której działa. Zgodnie z tą filozofią działamy w Kaliszu już od 20 lat i jestem głęboko przekonany, że to właśnie dzięki takiemu podejściu, dzięki dwustronnej komunikacji, czyli słuchaniu potrzeb pracowników i otoczenia oraz reagowaniu na nie, te 20 lat to czas wielu sukcesów i stałej obecności marki WINIARY w prawie każdym polskim domu – mówi Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jak Rihanna została miliarderką – bez nowej muzyki

AktualnościWiadomości

Urządzenia sieciowe powinny stać się bezpieczniejsze

AktualnościWiadomości

Ikea odnotowuje znaczny spadek sprzedaży

AktualnościITWiadomości

TikTok firmy ByteDance likwiduje setki miejsc pracy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *