Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

Najbardziej szalone roszczenia odszkodowawcze z USA

Ciasteczka Reese’a: Nie straszne

Słodycze Reese’s są w tym kraju stosunkowo mało znane, jednak w USA stanowią jedną z klasyków na słodyczowej półce. Na początku tego roku ujawniono, że mieszkanka Florydy pozywa producenta o co najmniej 5 milionów dolarów odszkodowania. Powodem był fakt, że specjalna edycja przekąsek z masłem orzechowym w czekoladzie nie miała kształtu pokazanego na opakowaniu. Zamiast kształtu dyni, części wyglądały jak ziemniaki i brakowało uśmiechniętej twarzy obiecanej na opakowaniu. Sąd rejonowy na Florydzie zdecyduje teraz, co będzie dalej.

Ricola i zioła
Domniemany pomocnik w kaszlu: czy Ricola ma działanie lecznicze?

Domniemany pomocnik w kaszlu: czy Ricola ma działanie lecznicze?

Szwajcarski producent cukierków ziołowych Ricola toczy obecnie pozew zbiorowy w USA. Krytyka: „Wyprodukowano ze szwajcarskich ziół alpejskich” sugerowałaby, że cukierki z ziołami szwajcarskimi pomagają na ból gardła. W rzeczywistości mentol jest jedynym pomocnym składnikiem aktywnym. Kobieta z Illinois złożyła pozew, zarzucając firmie celowe wprowadzenie w błąd. Mogła kupić tańsze cukierki z USA z tą samą substancją – argumentuje i żąda pięciu milionów dolarów odszkodowania. Decyzja sądu nie została jeszcze podjęta, Ricola nie chce komentować toczącej się sprawy sądowej w rozmowie z „Manager Magazin”. Spółka już wcześniej informowała, że ​​zastosowała się do wszystkich regulacji prawnych.

Walmart: Zakupy z przeszkodami
Walmart: Uważaj na ryzyko upadku

Walmart: Uważaj na ryzyko upadku

Kilka lat temu spore zamieszanie wywołał pozew o odszkodowanie przeciwko amerykańskiej firmie Walmart. W 2017 r. jury w amerykańskim stanie Alabama przyznało klientowi odszkodowanie w wysokości 7,5 miliona dolarów. Mężczyzna, próbując kupić melona w supermarkecie Walmart w Phoenix, utknął stopą w palecie. Kiedy upadł, złamał biodro. Podczas procesu prawnicy Walmartu ostatecznie przyznali, że paleta, na której składowano melony, mogła być przykryta plandeką.

W 2022 roku kobieta w USA pozwała Krafta Heinza o pięć milionów dolarów odszkodowania za kuchenkę mikrofalową. Jako powód podała nieprawidłowe wskazanie czasu przygotowania wynoszącego 3,5 minuty na opakowaniu makaronu. Przykładowo czas, jaki klient potrzebuje na otwarcie pokrywy, napełnienie wodą kranową i zamieszanie, nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu czasu. Jednak w połowie 2023 roku sędzia w Miami odrzucił pozew.

Kraft Heinz Food: Mniej proszku niż obiecano
Nie było kawy: Kraft Heinz płaci 16 milionów dolarów odszkodowania

Nie było kawy: Kraft Heinz płaci 16 milionów dolarów odszkodowania

W innym przypadku Kraft Heinz zgodził się zapłacić 16 milionów dolarów odszkodowania. W pozwie zbiorowym klienci wystąpili przeciwko firmie w 2020 roku, ponieważ stwierdziła ona, że ​​opakowania kawy Maxwell House i Yuban Coffee zawierały za dużo filiżanek. Zarzut: Firma pakuje i sprzedaje kawę w sposób oszukańczy i niezgodny z prawem. W połowie 2021 roku Kraft zgodził się zapłacić milionową karę.

McDonald’s: Kurczak McNuggets był za gorący

Oparzenia nie są sprawą błahą – a przecież w tym kraju trudno byłoby uniknąć takiej sprawy w sądzie. Inaczej jest w USA: tam rodzinie udało się wreszcie zwyciężyć po latach batalii prawnych. Jej czteroletnia córka doznała oparzeń drugiego stopnia po gorącym kurczaku McNuggets z McDonald’s, gdy kawałki mięsa spadły na nogę dziecka. Rodzina początkowo żądała 15 milionów dolarów odszkodowania, ale ostatecznie w połowie ubiegłego roku otrzymała 800 000 dolarów. Sędziowie zauważyli również, że opakowania giganta fast food mogłyby zawierać wyraźniejsze ostrzeżenia.

Mango, gdzie jesteś? Starbucks żąda 5 milionów dolarów odszkodowania

Mango, gdzie jesteś? Starbucks żąda 5 milionów dolarów odszkodowania

Sieć kawiarni Starbucks wielokrotnie toczy procesy w sądzie w związku z roszczeniami o odszkodowania. W wielu przypadkach są to szeroko rozumiane prawa pracownicze, jednak w zeszłym roku firma znalazła się przed Kadi na Manhattanie ze względu na produkt. W pozwie zbiorowym sieć kawiarni została oskarżona o sprzedaż napojów owocowych niezawierających soku z odpowiednich owoców. W lemoniadzie smoka mango nie ma soku z mango, a w lemoniadzie z marakui i ananasa brakuje również ananasa. Zażądano co najmniej pięciu milionów dolarów odszkodowania. Decyzja nadal nie została podjęta.

W połowie ubiegłego roku gigant fast foodów, Burger King, również stanął przed sądem na Florydzie pozwem zbiorowym. Firmę oskarżono o sprzedaż typowego burgera zawierającego o około 35 procent mniej mięsa niż pokazano w reklamie. Klienci skarżyli się, że do burgera dołączone były także składniki „wystające poza bułkę”, co sprawiało wrażenie, że burger zawierał znacznie większą ilość składników, niż ostatecznie podano. Według sędziego jury będzie teraz zastanawiać się, czego konsumenci mogą oczekiwać od nożyczek do burgerów ze zdjęcia. Podobne pozwy dotknęły także sieci fast foodów Taco Bell, Wendy’s i McDonalds w latach 2023 i 2022. Ten ostatni został pozwany o odszkodowanie w wysokości pięciu milionów dolarów. Wyroki nadal nie zapadły.

L’Oreal stoi przed sądem w Niemczech. Centrum porad konsumenckich zarzuca firmie sprzedaż żelu do prania w oszukańczym opakowaniu przez Internet. Rurka jest pokazana do góry nogami, ale według oskarżenia jest napełniona tylko częściowo. Centrum porad konsumenckich początkowo ostrzegło L’Oréal, ale firma odmówiła wydania oświadczenia o zaprzestaniu działalności. Ostatecznie rzecznicy konsumentów pozwali firmę. L’Orealowi udało się jednak odrzucić sprawę przed sądem okręgowym i wyższym sądem okręgowym, ale BGH uwzględnił apelację na początku stycznia 2024 roku.

Ferrero: Nutella – niezdrowe śniadanie
Ale nie zdrowe: Nutella na śniadanie

Ale nie zdrowe: Nutella na śniadanie

W 2011 roku matka dziecka pozwała Ferrero za to, że firma reklamowała smarowidło Nutella na bazie oleju palmowego i cukru jako „przykład zbilansowanego i smacznego śniadania” oraz jako „zdrowsze” w reklamie niż było w rzeczywistości. W 2012 roku Ferrero ostatecznie przeznaczyło 3 miliony dolarów na odszkodowanie. Grupa zawarła pozasądową ugodę w ramach pozwu zbiorowego. Ferrero ogłosiło wówczas, że zmieni lub rozszerzy swój marketing oraz informacje dotyczące składu i wartości odżywczych. Zgodnie z umową kupujący mieli otrzymać do czterech dolarów za słoik Nutelli zakupionej w Kalifornii od sierpnia 2009 r. lub w USA od stycznia 2008 r., ale maksymalna kwota była ograniczona do 20 dolarów. Aby otrzymać pieniądze, kupujący musiał się zarejestrować.

Polecane artykuły
Aktualnoście-commerceWiadomości

Wycena SpaceX może obecnie sięgać nawet 350 miliardów

Aktualnoście-commerceTechnologieWiadomości

Sony świętuje 30-lecie Playstation

Aktualnoście-commerceWiadomości

Jak wykorzystać okres Adwentu w swojej karierze

Aktualnoście-commerceWiadomości

Dużo optymizmu w branży gier komputerowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *