Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

Microsoft i Nvidia ustępują – koniec szumu związanego ze sztuczną inteligencją?

Microsoft ogłosił zaskakująco niski wzrost sprzedaży swojego dywizji „Azure”, który również był poniżej poziomu z poprzedniego kwartału. We wtorek, po zamknięciu amerykańskiej giełdy, dane za ostatni kwartał spotkały się z rozczarowaniem. Akcje Microsoftu spadły aż o 8 procent w handlu poza godzinami pracy na Wall Street. W ich wyniku inne spółki technologiczne, takie jak Amazon i Nvidia, straciły aż do 10 procent.

Z informacji wynika, że ​​w czwartym kwartale roku obrotowego 2023/2024 „Lazur” wzrósł o 29 proc. Z tego osiem punktów procentowych przypisano aplikacjom AI, wyjaśnił szef relacji inwestorskich w Microsoft, Brett Iversen. W poprzednim kwartale było to zaledwie 7 punktów procentowych. „Zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję pozostaje ważnym czynnikiem wzrostu”. Jednak analitycy obstawiali, że łączny wzrost w przypadku platformy Azure wyniesie 31 procent.

Sprzedaż Grupy wzrosła w okresie sprawozdawczym o 15 procent i była nieco powyżej oczekiwań rynkowych na poziomie 64,7 miliardów dolarów. Przyczyniło się do tego także ożywienie działu PC, w skład którego wchodzi system operacyjny „Windows” i konsola do gier „Xbox”. W tym przypadku przychody wzrosły o 14 procent, do 15,9 miliarda dolarów. Jednocześnie koszty zakładania i rozbudowy centrów danych wzrosły o prawie 78 procent, do 19 miliardów dolarów. Analitycy spodziewali się wzrostu jedynie o 53 procent. Microsoft uzasadnia wysokie inwestycje wąskimi gardłami w zakresie mocy obliczeniowej dla aplikacji AI i utrzymującym się wysokim popytem.

Konkurencyjny Alphabet argumentuje podobnie. „Ryzyko zbyt małych inwestycji w infrastrukturę sztucznej inteligencji jest znacznie większe niż inwestowanie zbyt dużych” – podkreślił Sundar Pichai, szef spółki-matki Google, przedstawiając w zeszłym tygodniu dane biznesowe. Inwestorzy jednak zignorowali wzrost sprzedaży i zysków i wycofali się z Alphabetu.

Analityk Igor Tishin z firmy zarządzającej aktywami Harding Loevner przestrzegł przed nadmiernym pesymizmem, jeśli chodzi o perspektywy biznesowe Microsoftu. „Chociaż skupiamy się na aplikacjach przeznaczonych dla konsumentów, takich jak ChatGPT, generatywna sztuczna inteligencja potencjalnie oferuje większe możliwości w przestrzeni biznesowej. Microsoft ma niewiarygodnie dobrą pozycję, aby to wykorzystać.”
Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *