Grupa Schwarz, do której należą także sieci handlowe Lidl i Kaufland, w roku finansowym 2023 zwiększyła swoją sprzedaż o 8,5 proc. Jak firma ogłosiła w czwartek w Neckarsulm, łączna sprzedaż wzrosła do 167,2 miliarda euro. Pod względem tempa wzrostu grupa jest mniej więcej na równi ze swoim konkurentem Rewe.
Grupa słabnie jednak w biznesie internetowym. Sprzedaż tutaj w 2023 roku wyniosła 1,7 miliarda euro, co oznacza spadek o 9,4 proc. Grupa odniosła się do aktualnej sytuacji na rynku sklepów internetowych w Niemczech.
Sprzedaż działającego od 2023 roku działu cyfrowego Schwarz Digits i najmłodszego oddziału Grupy Schwarz wyniosła w ubiegłym roku 1,9 miliarda euro. Szef cyfrowy Rolf Schumann (49 l.) chce zaatakować duże firmy technologiczne swoim oddziałem – w tym za pomocą własnej chmury obejmującej usługi cyberbezpieczeństwa .
Szef Schwarza, Gerd Chrzanowski (52 l.), chce przekształcić sieć detaliczną Lidl i Kaufland w globalny konglomerat i wepchnąć się w kolejny obszar boomu, dołączając w zeszłym roku do start-upu AI Aleph Alpha : sztucznej inteligencji. Z komunikatu wynika, że firma zainwestowała także w usługę komunikacyjną Wire.
Jak wynika z oświadczenia spółki, inwestycje w ubiegłym roku wyniosły około 8 miliardów euro i, zdaniem spółki, poszły przede wszystkim na modernizację i rozbudowę oddziałów, nowe lokalizacje magazynowe oraz zabezpieczenie łańcuchów dostaw.