Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Lidl zwiększa sprzedaż do 125 miliardów euro

Grupa Schwarz, do której należą także sieci handlowe Lidl i Kaufland, w roku finansowym 2023 zwiększyła swoją sprzedaż o 8,5 proc. Jak firma ogłosiła w czwartek w Neckarsulm, łączna sprzedaż wzrosła do 167,2 miliarda euro. Pod względem tempa wzrostu grupa jest mniej więcej na równi ze swoim konkurentem Rewe.

Grupa słabnie jednak w biznesie internetowym. Sprzedaż tutaj w 2023 roku wyniosła 1,7 miliarda euro, co oznacza spadek o 9,4 proc. Grupa odniosła się do aktualnej sytuacji na rynku sklepów internetowych w Niemczech.

Sprzedaż działającego od 2023 roku działu cyfrowego Schwarz Digits i najmłodszego oddziału Grupy Schwarz wyniosła w ubiegłym roku 1,9 miliarda euro. Szef cyfrowy Rolf Schumann (49 l.) chce zaatakować duże firmy technologiczne swoim oddziałem – w tym za pomocą własnej chmury obejmującej usługi cyberbezpieczeństwa  .

Szef Schwarza, Gerd Chrzanowski (52 l.), chce przekształcić sieć detaliczną Lidl i Kaufland w globalny konglomerat i wepchnąć się w kolejny obszar boomu, dołączając w zeszłym roku do start-upu AI Aleph Alpha  : sztucznej inteligencji. Z komunikatu wynika, że ​​firma zainwestowała także w usługę komunikacyjną Wire.

Jak wynika z oświadczenia spółki, inwestycje w ubiegłym roku wyniosły około 8 miliardów euro i, zdaniem spółki, poszły przede wszystkim na modernizację i rozbudowę oddziałów, nowe lokalizacje magazynowe oraz zabezpieczenie łańcuchów dostaw.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Inicjatywa Szustkowskiego procedowana w Komisji Europejskiej

AktualnościWiadomości

Kto skorzysta najbardziej na zwycięstwie Trumpa?

AktualnościWiadomościwojna Ukraina

Rośnie ryzyko wzrostu skali bezdomności wśród uchodźców z Ukrainy

AktualnościWiadomości

Manchester United po raz kolejny notuje straszliwe straty

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły