Producent artykułów sportowych Adidas skorzystał na rosnącym popycie na koszulki piłkarskie w drugim kwartale. Wyższa sprzedaż w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej i Copa America sprawiła, że Adidas odnotował pozytywne zmiany w słabym od pewnego czasu biznesie odzieżowym. Branża obuwnicza w dalszym ciągu ma się dobrze, jak ogłosiła w środę spółka DAX, prezentując ostateczne dane za drugi kwartał. Szczególnie modele retro, takie jak Gazelle i Samba, cieszą się nadal dużym zainteresowaniem klientów.
Adidas przedstawił już wstępne dane , które były mocniejsze niż oczekiwano. W tym celu podwyższono prognozę na bieżący rok finansowy. Spółka skorzystała przede wszystkim na lepszej sprzedaży, mniejszej liczbie rabatów i niższych kosztach zakupów. Sprzedaż wzrosła o 9 procent rok do roku, do 5,8 miliarda euro. Marka Adidas wzrosła o 16 proc. „Dynamika marki i postrzeganie przez konsumentów poprawiły się szybciej, niż się spodziewaliśmy” – skomentował dane liczbowe dyrektor generalny Björn Gulden. Zysk z działalności kontynuowanej wzrósł z 96 mln do 211 mln euro. Dyrektor generalny Gulden stawia wszystko na ten szum w przypadku koszulek i tenisówek w stylu retro – w związku z czym może ponieść ryzyko klastra . Ponieważ jeśli fala załamie się zbyt wcześnie, piękny zwrot po mrocznych latach pod rządami jego poprzednika Kaspera Rorsteda może szybko minąć.
W środę akcje Adidasa osiągnęły najwyższy poziom od lutego 2022 r. na głównym notowaniu Xetra. Oznacza to, że akcje mogą wyjść z tygodniowej konsolidacji poniżej poziomu około 236 euro. Ostatnio wzrosły one o 1,8 proc. do 240,90 euro. Akcje konkurencyjnej Pumy pozostały w tyle, zyskując 0,3 proc.
Wyjście Yeezy wpływa na biznes w USA
Zakończenie współpracy z raperem Ye nadwyręża amerykański biznes Adidasa. W Ameryce Północnej producent artykułów sportowych z siedzibą w Herzogenaurach osiągnął w drugim kwartale przychody niższe o 8%. Było to spowodowane wyłącznie zakończeniem działalności związanej z Yeezy, jak podano w środowym oświadczeniu. Bez Yeezy przychody wzrosły. Adidas rozstał się z amerykańskim raperem w 2022 roku po tym, jak trafił na pierwsze strony gazet, zawierając między innymi antysemickie wypowiedzi.
Bestseller w Niemczech: różowa koszulka drużyny narodowej
W Chinach koniunktura wzrosła mocniej niż na początku roku. Przychody w PRL wzrosły o 9 proc., o jeden punkt procentowy więcej niż w pierwszym kwartale. W Europie i Ameryce Łacińskiej firma skorzystała również na ważnych turniejach piłkarskich, zwiększając przychody odpowiednio o 19 i 33 procent. Na Mistrzostwach Europy w piłce nożnej w Niemczech różowa wyjazdowa koszulka reprezentacji Niemiec była jednym z bestsellerów, natomiast mistrzowie Europy Hiszpanii wyposażyli Adidas. W Ameryce Łacińskiej Argentyna również wygrała Copa America w koszulkach Adidasa. Jednocześnie Adidas czyni postępy w ograniczaniu zapasów. Łącznie zapasy te na koniec czerwca wyniosły 4,544 mld euro, czyli o 18 proc. mniej niż w roku poprzednim.