Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Klienci cenią internetowe platformy leasingowe

84 proc. badanych ocenia, że internetowe platformy leasingowe to atrakcyjne rozwiązanie. Wśród największych zalet wymieniają oni możliwość lepszego dostosowania oferty do swoich potrzeb i wygodę – wynika z internetowego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Maison&Partners na zlecenie firmy mobiEX.

Internetowe platformy leasingowe umożliwiają klientom poznanie kosztu leasingu i wysokości miesięcznej raty w zależności od wybranego samochodu i określonych parametrów, takich jak udział wkładu własnego czy długość umowy leasingowej. Dzięki temu mogą oni porównać koszty leasingu dla konkretnych modeli samochodów, którymi są zainteresowani.

– Przenoszenie do internetu coraz większej liczby usług obserwujemy praktycznie w każdym sektorze gospodarki, także w branży motoryzacyjnej i leasingowej. Klienci coraz częściej wolą samodzielnie, w odpowiednim dla nich miejscu i czasie, dokonywać wyboru auta, z którego planują korzystać. Podobnie jest z finansowaniem. Oswoiliśmy się już z kupowaniem przez internet rzeczy o mniejszej wartości, a teraz coraz częściej doceniamy możliwości, jakie daje nam analiza ofert online przy podejmowaniu decyzji związanych z poważniejszymi zobowiązaniami finansowymi – mówi Tomasz Ślepowroński, prezes mobiEX. – Ten trend będzie postępować. Nasze badania potwierdzają, że najbardziej otwartą grupą na takie rozwiązania są młodsi konsumenci, którzy są oswojeni z zakupami przez internet – dodaje.

93 proc. uczestników badania w wieku 18-24 lata oceniło korzystanie z platformy leasingowej jako atrakcyjne. Nikt w tym gronie nie wskazał, że takie rozwiązanie ocenia jako zdecydowanie nieatrakcyjne. Najniższy odsetek atrakcyjność, choć nadal bardzo wysoki, bo wynoszący 80 proc., dotyczy osób w wieku 45-54 lata.

Co ciekawe, możliwość skorzystania z platformy leasingowej pozytywniej oceniły kobiety, 88 proc. z nich uznało takie rozwiązanie za atrakcyjne, podczas gdy u mężczyzn odsetek ten wynosił 81 proc. Ocena atrakcyjności rozwiązania wzrasta wraz w wysokością dochodów. 91 proc. osób deklarujących dochody na poziomie 8-10 tys. miesięcznie i 95 proc. osób o dochodach powyżej 10 tys. ocenia, że platformy wspierające samodzielny wybór leasingowanego auta i określenie parametrów jego finansowania są atrakcyjne.

Mimo bardzo wysokiej oceny atrakcyjności tego rozwiązania, odsetek badanych, którzy deklarują, że skorzystaliby z niego jest znacznie mniejszy i wynosi 41 proc.

– Ten wynik pokazuje nam, że fakt, iż coś oceniamy jako atrakcyjne nie oznacza, że na pewno będziemy chcieli z tego skorzystać. Ale poziom powyżej 40 proc. wskazań, potwierdza, że firmom opłaca się inwestować w takie rozwiązania. Warto bowiem pamiętać, że dzięki przenoszeniu określonych procesów sprzedażowych do sieci, firmy są w stanie wygenerować znaczące oszczędności, których w dzisiejszej sytuacji poszukuje każdy – mówi Tomasz Ślepowroński.

Z platformy leasingowej najchętniej skorzystaliby mieszkańcy miast powyżej 500 tys., osoby z wyższym wykształceniem i te o dochodach powyżej 10 tys. zł.

Wśród zalet platform leasingowych respondenci wskazali w pierwszej kolejności możliwość wyboru najlepszej propozycji dla siebie (37 proc. badanych) oraz wygodę, jaką daje im możliwość sprawdzenia oferty w dogodnym dla siebie momencie (35 proc.). Co ciekawe aż 20 proc. badanych jako główny benefit wskazało brak konieczności interakcji z dealerem i to, że nikt ich nie namawia do skorzystania z określonej usługi.

Źródło: MobiEX

Polecane artykuły
AktualnościCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Polacy planują majówkę i urlop a cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

AktualnościITWiadomości

Ultimatum Komisji Europejskiej dla Tiktok

AktualnościWiadomości

Mistral planuje pozyskać pięć miliardów dolarów

AktualnościWiadomości

Adidas zachwyca swoich akcjonariuszy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: