Monachijska Kaufingerstrasse powtórzyła swoje doskonałe wyniki z poprzednich lat i w 2015 roku utrzymała pozycję najczęściej odwiedzanej ulicy handlowej w Niemczech – wynika z badania natężenia ruchu pieszego przeprowadzonego przez BNP Paribas Real Estate w odniesieniu do 92 ulic handlowych w 27 miastach[1].
“Kaufingerstrasse jest nie do pokonania pomimo faktu, iż jej rywalki depczą jej po piętach. Pozycję lidera zapewniła ilość 12 286 pieszych na godzinę, co jest potwierdzeniem jej ogromnej siły przyciągania i atrakcyjności” – komentuje Christoph Scharf, Dyrektor Zarządzający oraz Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych BNP Paribas Real Estate Germany.
Drugie miejsce również zajęła ulica monachijska: liczba odwiedzających Neuhauser Strasse wyniosła 11 738, tak więc w tym roku stolica Bawarii może pochwalić się podwójnym zwycięstwem. Oznacza to, iż Schildergasse w Kolonii – druga pozycja w roku 2014 – została zepchnięta na trzecie miejsce z wynikiem 10 940 odwiedzających, co jest rezultatem minimalnie lepszym niż ten osiągnięty przez najlepszy adres we Frankfurcie, czyli Zeil, ulicę odwiedzaną przez 10 910 osób na godzinę. Do grupy pięciu najlepszych dołączyła w tym roku Georgstrasse w Hannoverze, która przesunęła się w górę o dwie pozycje z wynikiem 9 754 odwiedzających na godzinę i bardzo niewiele dzieliło ją od wyniku pięciocyfrowego. Chociaż w ujęciu rok do roku na powyższej liście odnotować można niewielkie zmiany, to możemy zdecydowanie mówić o dosyć stabilnej sytuacji, jako że cztery z pięciu najlepszych ulic handlowych zeszłego roku ponownie znalazły się w grupie najlepszych, czym potwierdziły swoją pozycję wiodącą.
„Mimo, że istnieje wiele czynników, takich jak pogoda, przeprowadzane prace budowlane lub specjalne wydarzenia, które mogą wpłynąć na wyniki badania i doprowadzić do tego, iż w rozrachunku rocznym liczba odwiedzających będzie się zmieniać, a tym samym zadecydować o ostatecznym kształcie rankingu, to jednak przedstawione wyniki wskazują na istnienie wyraźnych trendów i hierarchii, dzięki którym można wyciągnąć odpowiednie wnioski co do popularności oraz potencjału w zakresie osiąganych obrotów najważniejszych adresów. Dlatego badania natężenia ruchu pieszego są dla sprzedawców dodatkowym i pomocnym narzędziem przy podejmowaniu decyzji lokalizacyjnych oraz inwestycyjnych. Różnorodność oraz jakość dzielnic handlowych w wielu niemieckich miastach nadal działają jak magnes na klientów, dla których atrakcyjność miejsca, a także sam proces dokonywania zakupów, są ważnymi czynnikami. Zakupy internetowe to jedno, jednakże nadal pozostają pewne rzeczy, które nie podlegają zmianom” – mówi Christoph Scharf.