Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościWiadomości

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki mniejszym rabatom

Czy klienci generalnie kupują więcej przy wyższym rabacie niż przy nieco niższym? Oczywiście, można by tak pomyśleć, ale zaskakujące jest to, że najnowsze badanie dowodzi czegoś zupełnie odwrotnego: to nie wysokość rabatu, ale zakładany czas trwania obniżki najwyraźniej determinuje impuls do zakupu. Okrągłe liczby (np. 8 proc.) najwyraźniej są postrzegane przez konsumentów jako oznaka, że ​​obniżka jest planowana w dłuższej perspektywie, natomiast dokładne liczby (np. 7,7 proc.) są postrzegane jako oznaka krótkotrwałości akcji rabatowej. 

Efekt był jeszcze większy, jeśli głębokość rabatu była stosunkowo niewielka, czyli cena po obniżce była tylko o kilka procent niższa od ceny pierwotnej. „To dobra wiadomość dla sprzedawców detalicznych”, piszą naukowcy, „ponieważ dobrze przygotowane, małe rabaty mogą zwiększyć sprzedaż bez uszczuplania marży zysku w takim stopniu, jak wyższe rabaty”. 

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *