Czy klienci generalnie kupują więcej przy wyższym rabacie niż przy nieco niższym? Oczywiście, można by tak pomyśleć, ale zaskakujące jest to, że najnowsze badanie dowodzi czegoś zupełnie odwrotnego: to nie wysokość rabatu, ale zakładany czas trwania obniżki najwyraźniej determinuje impuls do zakupu. Okrągłe liczby (np. 8 proc.) najwyraźniej są postrzegane przez konsumentów jako oznaka, że obniżka jest planowana w dłuższej perspektywie, natomiast dokładne liczby (np. 7,7 proc.) są postrzegane jako oznaka krótkotrwałości akcji rabatowej.
Efekt był jeszcze większy, jeśli głębokość rabatu była stosunkowo niewielka, czyli cena po obniżce była tylko o kilka procent niższa od ceny pierwotnej. „To dobra wiadomość dla sprzedawców detalicznych”, piszą naukowcy, „ponieważ dobrze przygotowane, małe rabaty mogą zwiększyć sprzedaż bez uszczuplania marży zysku w takim stopniu, jak wyższe rabaty”.